Jag är med...

...cykel!

Idag åkte jag och Ida iväg till Sportson i Jönköping för att köpa varsin cykel.

Efter mycket om och men blev det ingen racer utan en hybrid. Eftersom det nästan är nödvändigt för mig att cykla på grusvägar emellanåt rekommenderade de att inte köpa en racer. Även om det var lockande...

Hade nästan bestämt mig för en Nishiki Comp, när en annan försäljare kom och frågade om jag ville ha hjälp medan den andra killen var ute och letade efter storlekar till Ida. Jag passade på att fråga honom vad han tyckte om den cykeln, om den passar för Vätten osv... Han tyckte då att jag skulle satsa på en Nishiki Pro SLD istället. Som dock var något dyrare... Sagt och gjort. Han lyckades övertala mig, och jag litade blint på hans kunskap. Eftersom jag själv har noll koll när det gäller cyklar hade jag inte så mycket annat till val, kände jag. Jag litade helt enkelt på honom och köpte det han rekommenderade!



Jag har nu testat cykeln, de nya cykelbyxorna och cykelskorna. Väldigt lustig känsla att sitta fast i pedalerna. Jag är verkligen toknöjd! Är otroligt glad att jag följde hans råd, även om jag säkert hade blivit jättenöjd med den andra cykeln också.

Nu längtar jag tills Ida får sin cykel också!

Tack Joakim på Sportson i Jönköping!

Distans:
24,00 km
Tid:
55:21 min
Medelhastighet: 26 km/h

/A.

Kommentarer
Postat av: Marieh

Gud vad kul med en sådan cykel! Ska bli roligt att läsa om dina rundor.

2011-04-24 @ 23:02:44
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: lina

KUL att du blivit med cykel :)

Många härliga turer väntar på dig nu!! :)



2011-04-25 @ 07:57:01
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Får man vara ful och fråga vad du fick betala? =)

2011-04-25 @ 19:43:25
URL: http://livetartraning.blogspot.com
Postat av: Hannahs halvklassiker

Så skoj med ny cykel. Har svarat dig på min blogg - men skriver samma sak. Anmäl dig nu! Det är nog otroligt bra övning att köra 15 mil redan i år. :-)

2011-04-26 @ 10:31:19
URL: http://blogg.topphalsa.se/hannah/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0