Från cykelskor till löparpjux

Kom hem efter jobbet med ambitionen att cykla en lång runda innan fotbollsträningen. Ett icke alltför samarbetsvilligt huvud satte stopp för de planerna. Efter migränmedicin och två timmars sömn vaknade jag som en ny människa, redo att hoppa upp på cykeln.

Klockan hade då hunnit bli fem. Eftersom träningen börjar vid halv sju på onsdagar fick det därmed bli en liten kompromiss. Ingen långrunda, men ändå en liten tur på sadeln.

Och vilken cykel sen!
Jag är tokkär i den, värd varenda krona! Det är sådan otrolig skillnad mellan att cykla och att cykla, det förstår jag nu i efterhand.



Efter två mil på cykeln svirade jag om till löparskor och åkte iväg till fotbollsträningen. Någon fotboll blev det inte för min del, men rask promenad, 2 kilometers jogg, lång stretch och slutligen den fasansfulla övningen 90 grader i några omgångar.

Tid:
47:09 min
Distans: 20,3 km
Medelhastighet: 25,8 km/h

/A.

Kommentarer
Postat av: J

90 grader i flera omgångar? Hur orkar du människa?! :P

2011-04-27 @ 23:30:45
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: Maggi

Hmm...är lite småsugen på en cykel faktiskt och blev det ännu mer nu när jag läst ditt inlägg. Men jag har så mycket på gång nu så det får jag skaffa nästa år.



Ha en fin dag!

2011-04-28 @ 13:03:25
URL: http://scentedgrey.blogspot.com
Postat av: Cath

Fin cykel! Var köpte du? Och visst är det härligt!

2011-05-02 @ 12:20:58
URL: http://maradrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0