30 kilometer

Nu har jag avverkat de första milen på cykel. De första av många mil. Tre stycken närmare bestämt - tre ganska jobbiga sådana.

Jag var för ett tag sedan på ett ett cykelmöte där vi ritade upp olika cykelturer i vårt område, som sedan ska ingå i ett projekt för att locka hit turister på somrarna. Det var jag och min Klassikerpartner Ida som representerade vårt område. (vi jobbar på vandrarhem sommartid) Den rundan vi valde att rita upp tänkte jag testa idag.

Min nuvarande cykel är en gammal skraltig sak som aldrig riktigt varit någon storfavorit hos mig. Det kanske inte är supersmart att ha den ståendes ute hela vintern heller, men ändå - ingen supercykel. Innan jag drog iväg på min runda var jag klok nog att pumpa däcken. Luften hade dock försvunnit igen efter bara tre kilometer. Jag övervägde att vända tillbaka hem, men nej! Att cykla utan luft i däcken borde ju bara vara bra. Ju tyngre det går, desto bättre träning!



Att välja en runda som till hälften består av grusvägar var kanske inte det bästa valet just denna dag. Kombinationen minimalt-med-luft-i-däcken och mjuka grusvägar är inte optimal. Vid något tillfälle hade det nog nästan gått lika fort att leda cykeln...

Hur som helst. Jag tog mig igenom min antagligen längsta runda på cykel någonsin. Tiden är allt annat än bra, men man måste ju börja någonstans. Nu kan det bara bli bättre. Har ju trots allt inte cyklat någonting alls tidigare, och som alla vet - det man tränar blir man bra på.

Siffror:

Tid: 01:41:15
Distans: 30,8 km
Medeltempo: 18,2 km/h eller 03:17 min/km

/A.

Kommentarer
Postat av: Klassiker KATTA

Hej! Kul att du bloggar om en klassiker :)

Gällande min cykel så återkommer jag till dig snart om det! Ha en härlig helg!

Postat av: Anonym

Härligt :D

2011-04-03 @ 14:55:30
URL: http://capturethismoment.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0