Sol i sinne

Det finns helt klart fördelar med att vara student. Just nu sitter jag mot husväggen i solen och läser. Kunde lika gärna suttit på biblioteket, men med 13 grader ute var valet inte särskilt svårt.




Vi fick resultatet på finansieringstentan igår. Jag klarade mig, och har nu 97,5 godkända högskolepoäng vilket innebär att jag har mindre än hälften kvar, wohooo!

Gårdagen blev vilodag pga halsont. Var ett bra beslut (även om det inte var någon tvekan om den saken. Halsont är alltid synonymt med vila) för idag vaknade jag utan ont i halsen eller andra känningar i kroppen. Inledde dagen med en promenad i solen, helt fantastiskt. Det är något speciellt med den första vårsolen, det riktigt spritter i kroppen! 

Med våren kommer också det minskade suget efter att stänga in sig på gymmet. Nu längtar jag istället efter att få upptäcka utkanterna av Kalmar på cykel och i löparskor. Ska försöka frakta ner cykeln efter helgen, borde gå trots att bilen saknar dragkrok. Enormt taggad på all form av utomhusträning nu, träningsmotivationen är bannemig på topp! 

/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Underbart och kunna välja sin arbetsplats :) härligt med sol!

2014-03-12 @ 21:53:17
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anki

Hade mer än gärna haft ett jobb där jag kunde vara ute de här dagarna..:)
Härligt att vara halvvägs på utbildningen, Grattis! :)

Postat av: Anna

Nu har jag oxå läst ikapp mig =)
Åh, vad kul! Jag provad de passet i B-ryd dagen innan jag provinstruerade och jag hade en sån grym träningsvärk dagen efter. Kände mig överkörd av en bulldozer :P Vilka härliga bilder. Jag är hemmkommen ifrån LUleå och hade hoppats på fint väder, men icke =( VIll med sitta ute och plugga :D

2014-03-15 @ 08:40:17
URL: http://overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0