Löparskor och märkliga dagar

Jag har äntligen köpt ett par nya löparskor! Det kan hända att jag gjorde en fuling genom att först testa ut skor på löpbandet i en butik, för att sedan gå vidare till min absoluta favoritbutik med den bästa personalen i södra Sverige. Det blev, efter mycket om och men, ett par Asics DS Trainer som jag hoppas kommer passa mig som handen i handsken.
 
Det där med att köpa skor är så svårt att jag verkligen drar mig för det. För det första är det inte världens billigaste inköp, för det andra är det otroligt svårt att hitta rätt och för det tredje har jag kommit hem med skor som varit helt fel mer än en gång. Den här gången tror jag dock att jag har lyckats med mitt köp. 
 
 
De senaste två dagarna har varit väldigt märkliga. Det är inte många dagar i mitt liv som inte innehåller märkliga händelser, men nu har det varit lite extremt. Igår skulle jag hämta min bil på verkstad. Jag råkade bli sen och fick därför springa i ett lite snabbare tempo än planerat, närmare bestämt 4:40-tempo. Positivt att det inte var särskilt jobbigt. Därefter fick jag ett samtal om att jag vunnit ett par Ray-Ban solglasögon, hann knappt bli glad förrän mobilen valde att lägga av. Tog bilen in till stan, lämnade in mobilen och fick en knapptelefon från det ljuva 90-talet i utbyte. Frustrationen blev inte mindre när butiksbiträdet sa att jag får tillbaka telefonen först om två veckor.
 
Den här dagen har jag ägnat åt att bråka med flertalet kundtjänstmedarbetare på Telia och blev snudd på väldigt otrevlig då Telia sköter detta på ett otroligt dåligt sätt. Fick genom kundtjänst reda på att det kan ta en månad innan jag får tillbaka min mobil. Året är 2014 och jag ska ha en knapptelefon utan internet i en månad? Helt fantastiskt dåligt. Blev givetvis på betydligt bättre humör när jag skulle köpa löparskor. Men så råkade jag vara med om en typisk Alexandra-grej. På något sätt lyckades jag utmana försäljaren på en löptävling nästa vecka. Att jag inte sprungit längre än 5 kilometer i sträck de senaste månaderna var ingenting jag nämnde. Jösses Amalia, må löpgudarna vara med mig till veckan...
 
/A.

Kommentarer
Postat av: fight4fit

Amen fy, sånt där gör en verkligen irriterad. Men hoppas att de übersnygga skorna vägde upp för de hela :)

2014-03-06 @ 19:23:59
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: fight4fit

Amen fy, sånt där gör en verkligen irriterad. Men hoppas att de übersnygga skorna vägde upp för de hela :)

2014-03-06 @ 19:24:00
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Lina

Åh vilken dag. Kul med nya skor, snygga! Trist med mobilen!

Kul med löptävling, hejar på dig! :)

2014-03-06 @ 19:25:56
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Viccys Biffblogg!

Fina skor duh! ;)

2014-03-07 @ 20:39:41
URL: http://biffdricka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0