Yoga

Idag har jag varit på Yoga för löpare. 60 minuter med krigare och hundar och andra positioner min kropp är allt annat än van vid. Att jag är stel i framför allt höfterna var ingen överraskning, men jösses vad svårt det var emellanåt. Yoga känns som en sådan träningsform som man måste ge några chanser innan man kan uttala sig ordentligt om det, så får väl se till att testa några fler pass framöver. Allt för min stela kropp!

Igår var vi ute och cyklade i det helt perfekta cykelvädret. Vi var fem personer som trampade 3,5 mil på perfekta små cykelvägar och smala bilvägar. Så härlig runda att jag faktiskt överväger att ge mig ut en sväng om en stund. I övrigt har dagen ägnats åt att tvätta och sola, det sistnämnda med en bok i handen. Det hårda livet


Bäst att njuta så länge jag kan, på måndag bär det av hemåt för att jobba så snart jag besökt sjukgymnasten igen. Inte för jag lider av att jobba på något sätt, men så många heldagar i solen lär det inte bli i sommar. Det är då det gäller att utnyttja tidiga morgnar och sena eftermiddagar och kvällar. En sen löprunda i solnedgången är svårslaget...

/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Bra med ett yoga pass för just löpare. Grymt för kroppen! :)

2014-06-07 @ 22:01:14
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Jessan

Tror du det blir fler yogapass eller var det en engångsföreteelse? :)

Svar: Jag tänkte jag skulle försöka köra några pass till, även om jag inte föll pladask! Men med min problemhöft vore det nog inte så dumt. Kanske till och med kan råda bot på den fantastiska Pettersson-hållningen...? ;)
Alexandra

2014-06-08 @ 08:39:47
URL: http://jessansworld.blogg.se/
Postat av: Jessan

Ha ha vem vet, det kanske blir en bonus att hållningen också ändras? ;)

2014-06-09 @ 06:44:33
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0