Träningsmatch

Det blev bara 4 kilometer igår, nöjde mig med det då det faktiskt kändes bra. Börjar få hopp om att det ska fungera bättre nu och tänkte lite på hur jag ska lägga upp det framöver. Det som har varit märkligt hela tiden är att jag inte alls haft samma problem när jag spelat fotboll. Naprapaten tror att det beror på att fotisättningen blir annorlunda i fotbollsskor, och föreslår att jag ska byta löparskor. 

Hur som helst. Eftersom det oftast går bra att spela fotboll, ska jag idag spela årets första träningsmatch! Just nu spöregnar det och tanken på en konstgräsplan 15 mil bort är inte jättelockande, men det ska ändå bli riktigt kul att spela och kanske framför allt att få träffa lite RÅs LB-are igen. 

Planerna framöver ja. Jag hade tänkt springa Göteborgsvarvets seedingslopp, men inser nu att det är om drygt en månad. Får i sådana fall se det som en kul grej där resultatet inte är av betydelse, för jag är knappast i löpform att springa en mil på någorlunda bra tid. Allt beror givetvis på om höften håller. Fortsätter att hålla mig till att öka lugnt och försiktigt, men ser fram emot dagen då jag kan skriva att jag faktiskt sprungit en mil igen. 

Nåväl. Dags att återgå till pluggandet, på ett par timmar borde jag hinna lära mig lite i alla fall, innan det är dags för avresa. Och skidorna, de missar jag idag igen, radiosporten får bli räddningen. Jag tror på guld!


/A.

Kommentarer
Postat av: Jessan

Kör hårt på matchen, här i Halmstad skiner faktiskt solen så det finns kanske hopp om att ni slipper spela i ösregn :)

Själv sprang jag 5 km igår, första gången ute efter stukningen. Kändes bra så nu är det bara att sätta igång och träna inför varvet i maj!

2014-02-16 @ 10:28:38
URL: http://jessansworld.blogg.se/
Postat av: Lina

Skönt att höften mår bättre! :)

2014-02-16 @ 12:47:51
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Allt har sin tid
För mig börjar det dra ihop sig till final
Öppet spår
Det sista i min klassiker
Iiiiihhh

Skräckblandad förtjusning.

2014-02-16 @ 20:42:47
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0