Full rulle på rullisar

Full rulle är tyvärr att ta i, men jag kämpar på med rullskidorna efter bästa förmåga. Min värsta nedförsbackerädsla har försvunnit och så länge jag slipper oljegrus kan jag staka på i ett hyfsat tempo. Allt är såklart relativt. 

Jag var extremt trött efter jobbet idag, försökte hitta energi och inspiration med såväl kaffe som godis men det hjälpte inte särskilt mycket. Då finns det inget annat att göra än att koppla in autopiloten, byta om, gå ut till bilen och åka iväg till ett noga utvalt ställe med minimalt med backar. Detta till trots, var det några riktigt branta backar att staka uppför och balansera nedför, det verkar vara omöjligt att undvika. 

Jag har alltid svårt att motivera mig den första kvarten på skidorna, då rullar det trögt och flytet infinner sig inte alls, men sedan brukar det släppa - så även idag. Med en vad som krånglar lite lätt (hoppas jag) får det nog bli fler pass på rulle i veckan, oerhört bra komplement till löpningen när benen behöver vila. Dessutom är jag extremt taggad på att åka Vasaloppet igen, precis den motivationen jag behöver för att orka hålla uppe kvaliteten på träningen hela vintern. 

1 timme, 13.05 kilometer blev det idag. Med tanke på den blöta vägbanan och den väldigt ojämna vägbanan var jag nöjd. 


Sedan hem, lagade mat och brände mig i ugnen. Klantarslet sitter nu här med ett bultande och brännande finger och hoppas på mirakel för att kunna somna. Jag tror vi säger så va? Godnatt. 

/A.


Kommentarer
Postat av: Anki

Härligt med rullskidor!
Mina började dra snett så nu är de inlämnade för reservdelsbyte men hoppas få tillbaka dem så jag kan åka imorgon..:)

Postat av: lina

Möter många på rullskidor när jag är ute och cyklar, ser härligt och tufft ut! BRA jobbat!

2014-08-06 @ 10:15:47
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0