Turist i sin egen stad

Det blev en riktigt härlig cykeltur igår. Hannah tog täten och jag med mitt obefintliga lokalsinne häpnade över att hon hittade på alla små cykel- och grusvägar.
 
 
Vi upptäckte flera fina potentiella grillplatser vid vattnet inför nästa sommar och spanade in några av Kalmars finaste villor. Efter 16 kilometer i behagligt tempo var vi tillbaka inne i stan och avslutade med en fika på Kafé Ångkvarnen i Kronans muséum. Kan varmt rekommenderas om man, som jag, gillar den gamla stilen med inredning från förr. Självklart var kameran med på denna lilla utflykt. Kände mig som en turist i min egen stad med kameraväskan på ryggen. 
 
 
 
 
Denna söndag ska spenderas i tvättstugan, på återvinningsstationen och antingen i löparskorna eller på gymmet. Planerna är med andra ord inte helt spikade, det enda jag vet är att dagen inte kommer bli särskilt stressig.  
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Jag och killen gjorde något liknande i somras, oj så härligt det var. Och vad mycket man såg, som man inte sett förut :) Ett hett tips helt klart !!

2013-10-20 @ 11:17:45
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Postat av: Lina

Kalmar är så vackert! Älskar stensö!

2013-10-20 @ 17:36:57
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: fight4fit

Visst är det mysigt att upptäcka sin egen stad ibland :) Och låter härligt med en stressfri dag! Önskar jag hade detsamma ;p

2013-10-20 @ 18:40:39
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Anki

Riktiga kameran skulle jag behöva bli mycket bättre på att ha med mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0