Plötsligt händer det

Idag har jag tränat. Två gånger. Först en 5 kilometer lång runda i fint, men otroligt blåsigt väder som inleddes alldeles försent vilket innebar att jag hade 30 minuter på mig att eftersvettas, duscha, äta, packa väskan och bege mig till skolan. Så går det när man snoozar i en timme. Och så ikväll, 40 grymt effektiva minuter på gymmet där främst överkroppen fick jobba. 
 
Men, träningen är inte det viktiga denna dag. Idag har jag nämligen varit sådär händig som jag absolut inte brukar vara. Så här är det:
 
Jag köpte en tavla för ungefär tre månader sedan. Denna tavla har stått på golvet och skämts sedan dess, på grund av att innehavaren till tavlan inte direkt är född snickare. Men så plötsligt händer det! En tur till Ikea med Linda som sällskap, några telefonsamtal med rådgivning och en sväng in till en annan "byggbutik" för att köpa plugg och skruv. Där travade vi in, som två brunhåriga blondiner med tavellisten under armen. Bad (givetvis) om hjälp. Fick en och annan road blick, samt ett litet dumförklarande när jag svarade "det är lite oklart, men det är hårt i alla fall" på frågan om vilket material väggen består av.
 
Hem, iväg till gymmet 40 minuter innan stängning (därav effektiviteten) och sedan satte vi igång. Med tumstocken i högsta hugg mätte vi, borrade, blev förskräckta över allt det röda som kom ut från väggen (tegel), borrade snett, gjorde sönder pluggar, skruvade, och fick till sist upp den där listen. Helt rakt. 
 
 
Jag har kanske inte tummen mitt i handen trots allt? Okej, all cred till snickardottern Linda som assisterade mycket bra. Jag känner nog att det är läge att byta utbildning. Ingen mer ekonomi här inte, jag är ju ämnad att bli snickare!
 
/A

Kommentarer
Postat av: Mari

=) Hehe härligt. Det där skulle typ bli samma historia om jag skulle göra samma sak. :) men dy lyckades iaf, och fint blev det = )

2013-06-05 @ 08:09:13
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: pilla

Åh, har du fixat en världentavla? Snyggt. Snickare är ju inte helt fel det :)

2013-06-05 @ 08:56:55
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Karin

HAHAHAHA bra jobbat!! Jäkligt tavla med förresten :)

2013-06-05 @ 13:36:17
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Louise

Grymt! :0) jag hivade upp två tavellister på "känn" för ett tag sen... D ser för jäkligt ut men om nån frågar så säger jag med säkerhet i rösten att d minsann ska vara så... alternativt att beskådaren kanske har olika långa ben och därmed ser lite snett... :0)

2013-06-06 @ 09:29:56
URL: http://atasteofmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0