Pest och pina

Om jag inte vaknar utan halsont imorgon efter kvällens matintag blir jag mycket irriterad. Hoppas innerligt att jag inte har satt i mig det vidrigaste jag någonsin smakat, helt i onödan.

Som vanligt kommer halsont vid väldigt olämpliga tillfällen. Som vanligt googlar jag "huskurer förkylning". Och - som vanligt är det mest förekommande ordet "vitlök".

Tidigare har jag nöjt mig med att gurgla saltvatten, missbruka zyx och echinacea. Ätit sjuka mängder c-vitamin och druckit en och annan kopp honungsvatten. Efter att ha läst i några forum bestämde jag mig för att testa det som någon beskrev som "gudomligt gott", nämligen att skiva vitlöksklyftor på varm macka. Den stackars människan som uttryckte sig så om mackan som Gud glömde kan inte ha upplevt särskilt mycket gudomligt i sitt liv. Fy tusan, värre får man nog leta efter.

Men, hjälper det är jag mer än glad! Och gör det inte det, lär jag i alla fall inte smittas av någon ny förkylning, då folk kommer fly mig som pesten. Kommer förmodligen svettas vitlök på lördag under varvet.

Nog om huskurer, nu ska jag sova här, och vakna überpigg i mina egna vitlöksångor.

/A.

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Hoppas det gör nytta!!



Krya på dig!!

2012-05-09 @ 06:15:02
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: felicia

usch fyfan va vidrigt de ser ut :) Hade jag vart du hade jag nog tagit mackan med smör och pressad vitlök, som ett vitlöksbröd.. hade nog varit godare :)

2012-05-10 @ 18:59:59
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0