Planering på kvällskröken

Sitter just nu och väntar på att Jacqueline ska ringa. Har lovat att hämta henne på studentfirande. Måste erkänna att jag är lite avundsjuk på alla som tog studenten idag. När får man uppleva en så rolig dag igen?

Så medan jag sitter här och underhåller mig med facebook och bloggläsande, har jag tid att fundera lite. Just nu har jag väldigt svårt att få någon ordentlig struktur på träningen, mycket på grund av vaden. Så fort jag har spelat match gör det ont när jag springer i åtminstone 3-4 dagar. Då hamnar fokus istället på cykligen, som i och för sig behöver prioriteras nu. Konsekvensen blir att löpningen blir lidande. Jag vill ju bli snabb och uthållig i löparspåret i första handoch så får snabbheten på sadeln bli en bonus. I nuläget blir löpträningen mer sporadisk utan någon egentlig plan.
Så snart Halvvättern är avklarad ska jag ge löpningen den tid den behöver. Samtidigt ska jag verkligen försöka att ta det lite lugnt och känna efter hur vaderna känns under fotbollsmatcher. Det svåra är just det -  att känna efter under match. Det är näst intill omöjligt.
/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Det där med att löpningen få stå åt sidan för cyklingen känns väldigt bekant. Skall bli himla skönt att ha gjort Vätternrundan om två veckor och kunna springa lite mer..:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0