Backträning

Då var även denna dag till ända. Trots söndagsångesten igår, gick denna arbetsdag relativt fort. När jag jobbar med Carro blir det skrattfest mest hela tiden, så därför går tiden ruskigt fort emellanåt! :)

Efter jobbet bar det direkt iväg till fotbollsträningen där det väntades kondition,- och styrketräning. Kul! Lyckades skrapa ihop dryga 5 kilometer. Upplägget var följande:

1 kilometer uppvärmning
2 kilometer i högre tempo
1 kilometer i "ta-ut-sig-tempo"
1 kilometer nedjogg

Varje kilometer börjar lite uppför, sedan en nedförbacke som faktiskt är ganska brant, det upptäcker man på tillbakavägen. Efter 500 meter vänder vi, och springer samma väg tillbaka (såklart). Då väntar alltså en mindre kul uppförsbacke som verkligen ger mjölksyra och sedan en sista liten nedförbacke som man med möra ben ska försöka bemästra.

Det gick ganska okej idag, "ta-ut-sig-kilometern" var självklart jobbig, men det är ju det som är meningen. Vi startade med 15 sekunder mellan varje person och idag fick jag den mindre stora äran att vara först. Kan känna att det är lite jobbigt att starta först eftersom man då inte har någon rygg att följa.

Efter löpningen blev det styrketräning i 30 minuter med fokus på mage, rygg och armar. Jag börjar bli biff. Snart i alla fall.

Imorgon ska jag träna med Ida. Löpning eller skidåkning, beroende på väder och vind. Ser fram emot det!

Hoppas att måndagen varit till belåtenhet! Någon som har tränat, kanske?

/A.

Kommentarer
Postat av: J

haha, jag sprang faktiskt runt kvarteret! ;) Inte jättelångt, men lite backträning blev det allt! ;) Vart är det ni springer? Elljusspåret? Upp mot Nordanskog?

2011-01-24 @ 22:45:12
URL: http://jojojojo.blogg.se/
Postat av: malin

Ja, jag var med både 2009 och 2010. Jätteroligt. Vad spelar du för instrument?

Klassikern. Det är något som jag vill göra! Jag sprang Lidingöloppet i höstas, jag hade inga mål med tiden - mitt mål var att ta mig runt. Nu har jag satt ribban på 30 k och kommer att klå den tiden nästa gång för nästa gång blir det! Kanske reda till hösten? Jag hoppas på det, men det beror lite på vart i det avlånga landet jag befinner mig. Ribban för 25 k satte jag också i höstas så mitt stora mål i år är Göteborgsvarvet under 2 h. Jag satsar högt, det är bättre än att inte satsa alls ;) Det ska bli roligt att följa din väg till En svensk Klassiker!

2011-01-25 @ 08:38:26
URL: http://malingerdle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0