Längtan

Jag längtar efter att få (köpa) ett par längdskidor, lära mig att åka riktigt bra och sedan ge mig ut i skogen. Självklart med sällskap, älgar och annat måste skrämmas iväg av prat! Svettiga ostmackor och varm chokladmjölk, allt i den här skönheten.

Min allra första ryggsäck var en sådan, fast den var mindre och inte fullt så vacker. I förskolan var jag kanske inte superförtjust i moderns val, men nu. Nu har jag otroligt nog börjat tycka om Fjällräven. En liten grön hade helt enkelt varit perfekt! Har jag förvandlats till en friluftsmänniska helt plötsligt, eller varför denna kärlek till en skogsmulleryggsäck?

Nu över till någonting helt annat - dags att packa inför fjällen.

/A.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din röda Kånken som du hade hela lågstadiet! Har du kvar den?

2010-12-29 @ 16:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0