Utmaning av annorlunda karaktär

Sådär, då var lunchen avklarad. Blev avokado, keso, kassler och champinjoner stekta med vitlök - helt okej lunch faktiskt. Lagom mättande för att orka träna senare.

Stod på jobbet och plockade upp lite varor innan när jag fick en snilleblixt! En utmaning! Jag fick en idé om att se hur mycket resultat lätt styrketräning kan ge på två veckor. Efter att ha berättat om min idé för Carro var hon kanske mindre förtjust, men efter lite övertalning var hon med på noterna.

Vi har idag mätt våra överarmar, när vi spänner dem, och jämfört höger och vänster arm. Tanken är nu att vi ska göra minst 30 armhävningar eller 40 dips varje dag, och sedan göra en ny mätning om två veckor. Förhoppningsvis har omkretsen ökat något. Carro är muskulös redan nu, men jag har en del att jobba på där. Det skiljde två centimeter i omkrets mellan höger och vänster arm på mig, kan man verkligen vara så mycket starkare i högern? Alternativt så mycket svagare i vänstern.

Det blir en lite annorlunda utmaning i alla fall, som varken tar lång tid eller är särskilt jobbigt. Ska bli kul att se om det ger något resultat.



Vad tror ni?
Är det möjligt att se resultat genom så enkel styrketräning på bara två veckor?


/A.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande :)

2011-01-25 @ 16:15:44
Postat av: emliscious

hejsan!



men det är väl inte skillnaden i centimeter som avgör hur olika starka armarna är? ;) har du kört t ex bicepscurl med en hantel i varje hand och bekräftat att du är olika stark?



sedna undrar jag vad poängen med 40 dips om dagen är? det är en faslig massa dips- kanske skulle rekommendera mer omväxlande övningar och inte bara köra triceps =) sen finns det kanske bättre övningar än armhävningar som du ska träna armarna =)

2011-01-25 @ 16:19:26
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Vilken fantastisk utmaning, jag känner att jag vill hoppa på den. Ska nog börja redan ikväll, både armhävningar och dips, speciellt dips, jag älskar dips. Helt fantastiskt, det bästa på länge. Det här gjorde min dag! Mer utmaningar åt folket!

2011-01-25 @ 21:44:00
URL: http://ylletrojans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0