Supporter

Dagarna går och knät sitter där det sitter. Är positivt överraskad över att jag nu kan gå en promenad utan att det gör megaont i knät, så länge jag inte rör det i sidled är det inga större problem. 

Jag antar att det inte kommer som någon direkt överraskning om jag skriver att jag är bitter. Lite mer överraskande är nog att jag faktiskt är hoppfull. Fotbollsplanen känns för tillfället en bra bit bort, men om det fortsätter såhär borde jag i alla fall kunna springa rakt fram på plant underlag om en vecka eller så. Har blivit rekommenderad en sjukgymnast som jag ska kontakta imorgon, fullt fokus på att bygga upp styrkan runt omkring knät för att bli starkare än jag var och är nu.

Besökte gymmet igår innan jag agerade supporter på Drottning Margaretaloppet. 45 minuter med diverse övningar för främst axlar, armar och mage. Blir något begränsad av att inte kunna böja knät hur som helst, men fick ihop ett helt okej pass ändå. Snabbt in i duschen och sedan iväg för att heja på Frida. Har aldrig mött en person som är så förtjust i 2XU som just Frida, och nog var hon snygg i sin snabba outfit!


Lagom jobbigt att stå vid sidan av, men ändå riktigt kul att heja. Peppade högljutt till höger och vänster och stod där löparna bara hade 1 km kvar. Jag älskar lopp! 

I skrivande stund sitter jag hemma hos mor och far i trädgården. Jobb imorgon och på lördag innan jag återvänder till Kalmar för den absolut sista slutspurten. Hann besöka gymmet en snabbis imorse, på programmet stod breda och smala latsdrag, sittande rodd, skivstångsrodd och ryggresningar, eller helt enkelt: rygg.


Hoppas på en trevlig jobbhelg och ber till gudarna om bra läkkött. Positiva tankar!

/A.

Kommentarer
Postat av: pilla

Krya på knät!

2014-05-29 @ 20:14:29
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: mikael

Hoppas du snart är tillbaka i löparspåret och på fotbollsplanen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0