Den lilla listan

För ett par veckor sedan blev jag utmanad av Pernilla att svara på ett antal frågor. Jag brukar stoltsera med att minnet är kort men bra, men det kan jag knappast påstå i det här fallet då det helt fallit i glömska. Hur som helst, here we go!


1. Vilken typ av löpare är du?
Jag är en sådan där som älskar att nörda ner mig i diverse bloggar, tidningar och artiklar, men som när det väl kommer till kritan egentligen bara springer. Planerar inte löppassen veckor i förväg utan kör lite efter dagsformen, mycket på grund av fotbollen som kan ge rejält slitna ben emellanåt. Men snabb, det vill jag bli. Någon gång. 


2. Hur länge har du löpt?
Jag har spelat fotboll sedan barnsben och därmed sprungit en hel del på fotbollsplanen, men fick upp ögonen för löpningen inför Göteborgsvarvet 2010. Två klasskompisar hade som projektarbete att springa varvet och jag och min dåvarande vapendragare fick för oss att springa för att springa snabbare än dem, utan att ha det som projektarbete. Ingenting vi pratade högt om dock... Men vi lyckades!


3. Hur mycket löper du per vecka?
Skadorna avlöser varandra i den här kroppen så mitt genomsnitt det senaste året är inte mycket att hurra för. För tillfället två fotbollsträningar och en-två match/er i veckan och utöver det 2-3 pass av varierande längd och kvalitet.


4. Vilket är ditt “feelgood” tempo?
Mellan 5:20-5:40 för närvarande. Där kan jag mala på ett bra tag.


5. Vad måste du ha med dig på ett pass?
Garmin på armen och helst lite musik/podcast i lurarna, men det senare är inget måste.


6. Varför springer du?
För att jag vill utvecklas, bli snabbare, mer uthållig och för att få fly verkligheten för ett tag. Sedan är det ju faktiskt ett intresse också, och då är det inte särskilt svårt att hitta anledningar till att ge sig ut.


7. Har du någon gång ljugit för att få springa?
Nej det tror jag inte.


8. Hur ofta köper du löparskor? 
En gång om året ungefär.


9. Var/hur handlar du din löputrustning?
I favoritbutiken Team Sportia eller på internet. Inte så noga, det där.


10. Dygnets bästa springtid?
Antingen efter frukost, innan lunch, vid 11-tiden, eller vid 17-tiden efter kaffe och rejält fika. Eller det optimala, en sen sommarkväll precis innan solen går ner. Perfektion!


11. Hur ofta tävlar du?
Mot mig själv väldigt ofta, men när det gäller tävla som i tävling kanske 2-3 gånger/år hittills. Förhoppningsvis något mer i år. 

 

12. Vilken är favoritdistansen?
8-12 kilometer. En mil skulle man kanske också kunna säga, fast inte på tävling, då är den fruktansvärd och närmast outhärdlig.


13. Har du ett mantra som du rabblar i huvudet när du blir trött?
"Snabb, stark, uthållig" och när inte det funkar "Kom igen Alexandra, det är inte farligt att bli trött, det är inte farligt att bli trött, det är inte farligt att bli trött..."


14. Springer du helst i grupp eller ensam?
Ensam, men med sällskap i lurarna. Fast grupp är också himla trevligt ibland, beror på syftet med passet.


15. Hur återställer du dig efter ett långpass?
Håll i er, här kommer ett revolutionerande svar: med mat och dryck.


16. Vilken snabbhetsträning föredrar du?
Någon form av intervallstege där intervallerna blir kortare och kortare så man kan se slutet på eländet. ;) 


17. Vilket lopp drömmer du om att springa?
Ett maraton av ännu okänd karaktär. 


18. Vilken kändis skulle du helst vilja springa med?
Lätt! Marcus Hellner eller Charlotte Kalla.


19. Vilka tre till fem löp- eller träningsbloggare utmanar du att fylla i den här listan?
Eftersom jag inte riktigt är först på bollen kan jag ha missat att följande redan har blivit utmanade, men jag skickar vidare denna utmaning till min namne Alexandra, till den numera ständigt cyklande Karin och till triathlon-Lina (som alla tre har bloggar jag varmt kan rekommendera).


/A.


Kommentarer
Postat av: Lina

Kul och läsa! :)

Då vet jag vad jag har framför mig! :)

2014-05-08 @ 19:31:57
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0