Träningsglädje

Jag är tillbaka, både i bloggen och i träningskläderna. I onsdags smög jag igång med en liten löprunda på 4 små kilometer. Fötter - check. Höft - check. Helt återställd kropp - inte riktigt check.

Det kändes verkligen att jag haft hög feber och att förkylningen var kvar i kroppen, men ändå så skönt att få röra på benen lite. Igår morse begav jag mig till gymmet innan vår föreläsning. Körde ett lugnt pass för armar, axlar och rygg. Trots det väldigt lugna passet är jag rejält seg i framför allt axlarna idag. Kanske inte så konstigt efter nästan två veckors frånvaro från gymmet, men ändå lite förvånande. På kvällen gjorde jag comeback på fotbollsplanen efter 10 dagar. Trots att vi börjar träningen 20.30, var jag riktigt taggad. Så otroligt kul att lira lite boll, springa långa ruscher över halva planen och få andas frisk luft. Kände mig alldeles lycklig både under tiden och efteråt. 


Och så nu, har jag precis avklarat veckans benpass. Tar det fortfarande lite piano, men svettades rejält och benen brände. Dagens övningar:

- Utfall med kettlebells i händerna
- Sumoknäböj
- Raka marklyft
- Benindrag med pilatesboll
- Höftlyft med viktplatta

Ganska få övningar, men många, långa, brännande set. Jag må vara hög på endorfiner, men vad jag älskar att träna!

/A.



Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt att du är tillbaka! :)

Bra benövningar!! :)

Svar: Fantastiskt härligt faktiskt! :)
Alexandra

2014-03-28 @ 16:12:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: mari

Skönt att du är tillbaka =) och jag längtar efter detsamma. Legat hemma i 7 dagar, måttligt less. Men snart så =)

Svar: Ja verkligen! :) jag lider med dig, vet precis hur det känns med febern i färskt minne. Krya på dig!
Alexandra

2014-03-29 @ 09:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0