Fotbollslördag

I torsdags spelade vi en internmatch på fotbollsträningen i Kalmar. Just då kände jag ingenting i varken höft eller fötter utan kunde köra på som vanligt. I fredags vaknade jag med en ganska rejält svullen och öm fot. Jobbade på dagen och gick omkring mest hela tiden vilket resulterade i en lite mer svullen fot. Mycket märkligt att jag inte kände av någon snäll eller något snedsteg i torsdags, det brukar märkas väldigt tydligt.

Tog sedan tåget hem-hem efter att jag jobbat klart i fredags och fortsatte till mitt andra jobb. Igår väntade match. Var väldigt osäker på om det skulle bli något spel för mig eller inte, men det gick faktiskt över förväntan. Under uppvärmningen och första delen av först halvlek gjorde det rejält ont (kanske dumt att spela, men ibland tror jag faktiskt inte att det är så farligt att ignorera lite smärta) men sedan gav det med sig och jag kunde spela obehindrat i andra halvlek. Vinst 2-0 och en väldigt otippad målskytt i undertecknad.


Det där med stukningar/veka fotleder och fotboll är en jobbig kombination. Efter många års erfarenhet av stukade fötter kan jag konstatera att det värsta för mig som högerfotad är att ha stukat vänsterfoten. Många tror att det är värre att ha ont i "passningsfoten" men det är tvärtom mycket värre att ha en svullen knöl och instabil fot på stödjebenet. Märkte det tydligt igår när jag skulle passa med vänstern, minsta lilla närkontakt och jag kom i obalans då högerfoten var så instabil. Det var en liten parentes. Och skadetejpen är min fortsatt bästa vän. Mycket hellre en stukad fot än en ond höft, utan tvekan, foten går i alla fall att stabilisera med en rulle tejp eller två.

Efter matchen var vi ett gäng som åkte iväg och handlade mat och fortsatte sedan hem till Ellie för en mysig kväll med tacos, godis och massa prat. Alltid lika härligt! 




Nu: Vasaloppet och några koppar kaffe.
/A.

Kommentarer
Postat av: pilla

Men dumma foten! Hur blev det med fotbollen, ska ni spela i ettan?

Svar: Nej, det blev fortsatt spel i tvåan efter mycket om och men...
Alexandra

2014-03-02 @ 09:45:45
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Emma

Åh, vad tråkigt med foten... Hoppas den blir bättre fort!

2014-03-02 @ 20:17:57
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Anki

Tråkigt med foten en skönt att matchen ändå gick bra..:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0