Veckan som gått

Jobba, träna, äta, sova. På repeat. En hel sommar. 

Jag älskar verkligen att träna nu. Variationen, utvecklingen, motivationen. Allt flyter på! (peppar, peppar....).

Har varit rejält sliten i benen efter långpass, intervaller och ett par andra löppass förra veckan och har därför hållit igen nu i veckan. Har istället varit på gymmet, fått extrem träningsvärk i benen, slitit med att få överkroppen att vara lite mindre tanig och så har jag åkt rullskidor.

Har bestämt mig för att varje vecka köra minst ett pass på en timme på rullskidorna, allt utöver det är en bonus. Igår var det slitigt och kämpigt, men det går ändå framåt. Hann drygt 13 kilometer under de där 60 minuterna vilket får ses som godkänt med tanke på mitt tempo under de inledande rundorna. 

Bloggen har ekat tomt, men passar på att bjuda på ett antal bilder från den senaste veckan av varierande kvalitet och karaktär:

Slitna ben efter drygt 16 km.



Ett lätt löppass med bland annat inslag av utfall i backe med Britta.



Cykeltur med Ellie och Malin...


Övning i att läsa karta tidigare ikväll. Jag inser mer och mer hur mycket jag faktiskt tycker om att vistas i- och springa i såväl terrängspår som i helt obanad terräng, långt bort från asfalt och trängsel.

Det var en liten uppdatering det. Imorgon hoppas jag på att den värsta träningsvärken har försvinnit så att benen är fit for fight för en löprunda efter jobbet. Innan dess väntar en heldag på jobbet - kudden kallar.

/A.



Kommentarer
Postat av: pilla

Oj oj oj, orientering det verkar komplicerat. Har fortfarande men från skolgympan i den grenen

Svar: Haha ja jag med, då sprang jag alltid dit kompisen pekade bara!
Alexandra

2014-07-17 @ 07:33:42
URL: http://pernillabredolt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0