Oh du härliga sommar

Jag har inte särskilt mycket ledighet i sommar, så när jag väl har en helg ledigt vill jag verkligen passa på och utnyttja dagarna! Sagt och gjort. I fredags tog jag bilen till Kalmar. Handlade lite mat och inväntade sedan att Hannah skulle sluta jobba. En fredagskväll på varsin sida om ett köksbord med mat och mycket prat. Vi fortsatte sedan i soffan med kaffe och fotboll, där vi hann med ytterligare samtalsämnen. Det är nog de allra bästa kvällarna, när man utan någon stress bara är med en nära vän. Bara pratar, skrattar, diskuterar och umgås.

Igår följde jag med Frida och Johan till deras stuga. En supermysig stuga med vattnet ett stenkast bort och med ett gäng idisslande kor på andra sidan av den lilla vägen - en riktig idyll! Dagen som följde blev en väldigt aktiv dag där vi sysselsatte oss med att paddla kajak, åka båt, springa och simma. Svensk sommar när den är som bäst! Jag älskar verkligen att vara i naturen och att få arbeta med kroppen. 

Att paddla kajak var något helt nytt för mig, lite vingligt i början men nedrigt kul, och kämpigt för armarna efter ett tag.


Efter en god lunch och några minuters vila hoppade vi i löpkläderna och sprang en liten sväng. Med förkylning i kroppen ville jag inte utmana ödet alltför mycket med någon lång runda. På med våtdräkterna och iväg till havet. Chockartat kallt till en början, men sedan var det faktiskt riktigt skönt. 


En helt fantastiskt sommardag, fler sådana i sommar och jag är mer än nöjd!

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0