Intervalltisdag

Efter några timmar på jobbet igår hade jag veckans enda lediga eftermiddag. Försökte ligga i solen en stund men höll på att smälta bort efter en timme, 28 grader i skuggan och vindstilla blir nästan lite väl bra i solen...

När temperaturen sjunkit ett par grader framåt 19-tiden ansåg jag och Lisa att det var svalt nog för att träna. Löpning och styrketräning stod på programmet, och även om det inte är optimalt så körde vi först löpintervaller - sedan ben. Hur svettigt det var? Om jag säger att den gröna sport-BHn inte hade en torr fläck så överdriver jag inte...

Vi körde 5+4+3+2+1 minut/er med en minuts joggvila mellan varje intervall. Lyckades hålla tempot mellan 03:44 och 4:02, vilket känns som ett positivt formbesked med tanke på min ovilja att springa när det är alltför varmt ute. Det var jobbigt såklart, men som Lisa flåsade fram där någonstans mellan intervall nr tre och två. Jag hatar det men älskar det ändå! 

En filterfri printscreen. Den rödmosiga sanningen måste också få sin del...

Sedan ben. No words needed. Det var svettigt och tungt, men inte fullt så tungt som förra veckan. Håller tummarna för en lite mildare variant av träningsvärk, hade varit gött att kunna sitta ner framåt helgen i alla fall...

/A.

Kommentarer
Postat av: Jessan

Vad grymma ni två är! Jag saknar att ha en träningskompis här i Halmstad, det är ju så mycket roligare att dela passen tillsammans med någon :)

2014-08-05 @ 10:36:27
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0