Att springa på en järnväg

Ledig helg och sol, kan inte bli mycket bättre förutsättningar. Igår hade jag planer på att springa Laholmsloppet, men ändrade mig i sista stund. Hade inte anmält mig så hade fått bli en efteranmälan på plats några timmar innan start och sedan började temperaturen bli lite väl hög. Jag har inga problem med att springa i sol på ett vanligt träningspass, men gassande sol och tävling tar mig automatiskt tillbaka till förra årets Göteborgsvarv med ångest som tillhörande känsla.

Det blev istället en dag på hemmaplan, som efter frukost innehöll en 8 kilometer lång skön löprunda med Lisa. Gött prattempo, med skog på båda sidor och grus som underlag, i det gamla järnvägsspåret. Vi sprang och vände och hann nog med 3 långa raksträckor på de kilometerna. Det har sina för- och nackdelar det där med att det är så rakt, jag kan tycka att det är ganska skönt att mala på utan att se slutet på sträckan men samtidigt är det inte särskilt varierande. 


De bästa löppasset för mig är de helt prestigelösa rundorna, utan krav på tempo och distans där man bara låter benen rulla. Ibland behöver det inte vara krångligare än så! 

/A.

Kommentarer
Postat av: Jessan

Ni är grymma! :)

2014-07-21 @ 08:30:51
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0