Mastodontpass

När benen känns tunga och kroppen tom på energi, då vet man att det varit ett bra träningspass! Känslan av att kroppen riktigt skriker efter mat, och en smoothie försvinner på en halv minut. 
 
            
 
Denna eftermiddag bjöd på ett riktigt bra och rejält jobbigt pass. Jag och Lisa skulle ses vid kvart över tre, men då vintern har anlänt (till min stora glädje) hade låsen på bilen frusit igen (till min mindre stora glädje). Några stressiga minuter senare var jag dock på plats och dagens mastodontpass kunde börja! 
 
Både jag och Lisa har haft problem med skador under en längre tid, men var båda två sugna på att springa lite. Ett varv på elljusspåret med planerade gångpauser fick bli dagens uppvärmning. Som alltid en lika befriande känsla att få springa några meter. Vi stängde sedan in oss på gymmet och körde ett pass som var uppdelat på överkropp/underkropp. Första halvan vigdes åt biceps och triceps med följande övningar:
 
- Bicepscurl med hantlar
- Bicepscurl i kabelkross
- Biceps/axlar i kombinationsövning med hantlar
- Två övningar för triceps i kabelkrossen
- Dips på bänk med viktplatta i knät
- Triceps med viktskiva över/bakom huvudet 
 
Efter det var vi egentligen trötta nog att gå hem, men har man planerat att träna ben, så har man! Den evighetslånga korridoren blev återigen vår största fiende när vi illamående travade fram och tillbaka med rejält tunga hantlar i händerna. Övningarna för tranbenen:
 
- Utfallsgång med hantlar
- Draken (15 kg)
- Benböj med upphopp (5*45 sekunder)
- Höftlyft med vikt (10 kg) (5*45 sekunder)
- Jägarvila (5*45 sekunder)
 
Efter närmare två timmar begav vi oss hemåt lite lätt illamående och med darriga ben. Endorfinerna flödade, och känslan av att älska att träna var total. Känslan under utfallsgången var dock den totala motsatsen.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jisses vilket pass! Grymt! Utfallsgången och Draken tillhör mina favoriter :)

2014-01-12 @ 19:38:34
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Helena

Wow! Vilket monsterpass! Grymt.

2014-01-12 @ 22:22:30
URL: http://www.bodyjoymamman.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0