Inte utan min näsklämma

Idag har jag köpt en ljusrosa näsklämma som jag eventuellt använde på fel sätt. Det är inte helt enkelt att förstå vilket håll den ska sitta på, den där urcharmiga lilla grejen som gör att jag slipper dra in massa vatten i näsan. 
 
Jo, för jag har simmat idag! Efter att ha ägnat en halvtimme åt styrketräning med enbart fokus på ryggen begav jag och Frida oss till simhallen för att, ja, simma lite. För första gången någonsin var det riktigt kul i bassängen. Vi simmade bröstsim ett antal längder och vågade oss sedan på att försöka crawla. Det är nedrigt svårt det där, men jag tycker ändå att vi gjorde framsteg. Jag förstår mig dock inte på hur man ska använda benen, kommer fram fortare utan att sprattla som en tok och få kramp i benen. Nåväl, jag känner ändå att jag har chans att förbättras........ Jobbigt är det i alla fall, det är ett som är säkert. Ska ägna lite tid åt teknikfilmer på youtube och eventuellt fjäska mig till lite privatlektioner av crawlkunniga personer för att försöka få ordning på armar och ben. 
 
Den där lilla näsklämman underlättade verkligen min framfart i vattnet. Den var helt fantastiskt ful, men vad gör man inte för att slippa få vatten i näsan när man är född på land?
 
Varsågoda, här kommer årets kanske fulaste selfie:
 
         
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Gillar den där simbubblanselfin :)

2014-01-22 @ 21:38:19
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Helena

Näe det tycker jag inte alls!!! Simma är underbart och svårt. Forsätt kämpa. Timmar i vattnet lönar sig.

2014-01-22 @ 22:14:17
URL: http://www.bodyjoymamman.blogspot.se
Postat av: Karin

Haha snyggt! Men, hur gör du med utandningen om du har näsklämma?

Svar: Det har jag inte riktigt listat ut än.. ;)
Alexandra

2014-01-23 @ 21:52:17
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Emma

Åh, vilken härlig bild! :D
Ja, det är nog inte helt lätt att hitta "balansen" i vattnet. Men övning ger färdighet, bara att kämpa på :)

Svar: Ja det krävs definitivt mycket övning för att jag ska kunna nå färdighet i vattnet! ;)
Alexandra

2014-01-24 @ 20:35:04
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Lovisa

Näsklämma är inte alls dumt när man simmar. Fattar inte hur en del klan crawla utan och dessutom lyckas med voltvändning utan att få hela bassängen i näsan. Hur mycket jag än blåser ut när jag försöker vända så jag allt vatten i näsan. Kan även tipsa om öronproppar. Hur skönt som helst att slippa få vatten i öronen som inte vill komma ut.

2014-02-17 @ 20:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0