Ventil

Ibland flyter livet bara på utan bekymmer och problem. Då är träningen en härlig bonus till den i övrigt positiva tillvaron. Men så ibland, känns livet lite mindre festligt av olika anledningar, och då blir träningen helt plötsligt viktig på ett helt annat sätt. Då blir träningen istället en närmast livsviktig ventil för att på bästa sätt rensa hjärnan.
 
Idag inleddes dagen med knappa timmen på gymmet. Lite låg på energi men körde i alla fall igenom överkroppen med mest fokus på rygg och triceps. Med en huvudvärk som känns som kronisk har jag svårt att äta ordentligt, mår illa för att jag inte ätit, försöker äta, tränar, känner mig matt och inser att den negativa spiralen är i full gång.
 
Nu ska jag iväg till jobbet, men längtar mest av allt efter att få springa så länge benen bär. Efter att få köra tills jag inte har bensin i en annan tappning. Din soldat ja, en typiskt bra låt som klarar spela-sönder-testet. När en låt fortfarande är bra efter att ha spelats på repeat 20 gånger, då är den bra! Får passa på att önska er en fin onsdag, spring tills ni inte har bensin, njut av en kopp kaffe i solen eller stäng in er på jobbet, valet är fritt!
 
 
/A. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0