Hemlängtan

Näst sista veckan med jobb här hem-hemma är här och jag börjar längta tillbaka till Kalmar nu. Från hem-hemma, hem till Kalmar - vad ÄR hemma egentligen? Tycker verkligen om att jobba, mina arbetskamrater och härliga stamkunder, men efter tre månader börjar jag längta tillbaka till plugg, att äta samma matlådor en vecka i rad och att alltid storhandla på måndagar.

Träningen rullar på bra med hyfsad variation. I måndags vilodag pga extrem magkramp som vägrade att ge med sig, tisdagen bjöd på en morgonrunda á la 8 km och igår blev det en löprunda med Ellie. I förmiddags var jag ledig och fick med mig Lisa på ett pass, denna gång på varsin motionscykel. Vansinnigt svettigt! Har blivit bortskämd med att ha en ständigt träningsvillig kompis 5 kilometer bort, vissa pass går så mycket enklare med lite sällskap. Och slutligen, sprang jag omkring och jagade en boll i en och en halv timme efter jobbet.


Jag börjar inte bara längta efter Kalmar och plugg utan även efter lite klassisk höst- och vinterträning. Längre distanser i längre tempo och mer styrketräning än för tillfället. Fast, samtidigt är jag taggad på att försöka springa några snabba lopp innan säsongen är över. 

Jag anmälde mig faktiskt till en crawlkurs tidigare i veckan, men fick sedan besked om att den var fulltecknad. Trist, för nu vill jag verkligen lära mig att crawla och kunna uppskatta simning. Min förhoppning är att kunna starta i alla fall en dag i veckan med ett pass i bassängen. 

Lite rörigt inlägg som sammanfattar de senaste dagarnas träningsaktiviteter och tankar. Så kan det bli ibland.

/A.

Kommentarer
Postat av: Helena

Visst ska det bli skönt med lite vanlig vardagsträning. Hösten är ändå rätt härlig!!

2014-08-22 @ 10:14:04
URL: http://www.bodyjoymamman.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0