Vegetariska dagar

Puh! Jag är tillbaka i Kalmar och tillbaka i skolan där vi kastades rakt in i uppgifter, grupparbeten och litteratur. Att vara tillbaka i lägenheten känns fantastiskt bra! Det är märkligt det här, med att ha två hem som känns som hemma. Trots att jag verkligen tycker om att vara hem-hemma är det något speciellt med min egen lägenhet. Sommarens alla loppisfynd är på plats och kläderna är åter i garderoben. 
 
I höst har jag en ny utmaning! Det borde inte vara någon större utmaningen egentligen, men för mig som verkligen tycker om kött och fisk, kommer det nog bli lite knivigt till en början. Två helt vegetariska dagar i veckan fram till jul kan förhoppningsvis få mig att laga fler vegetariska rätter än den så vanligt förekommande spenatsoppan. Denna utmaning märktes på matkvittot igår, då endast 59 kronor av de drygt 500 var kött. Nu står istället en förpackning kikärter i skafferiet och väntar på att tillagas. Jag som avskyr kikärter. Den viktigaste hyllan i kylskåpet ser återigen ut som den ska, för att mitt humör ska hålla sig på en stabil nivå. Vegetariska dagar, absolut - men dagen jag inleder en vegan-kost är jag inte vid mina sinnens fulla bruk. Om du läser det här, äldsta storebror, ber jag om ursäkt över att jag köper ICAs keso, men den är faktiskt godast. 
 
 
I eftermiddag väntar ett besök på Nordic Club då jag har fått en gratis provträningsvecka. Lockas av de långa öppettiderna, men tror ändå att jag kommer vara Friskis trogen eftersom jag bor så nära. Hur som helst, kul med lite omväxling! 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Spännande =) Hoppas det går bra.

2013-09-03 @ 09:46:00
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: pilla

Alltid lite kul med träningsversion!

2013-09-03 @ 10:06:28
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Anki

Min syster är vegetarian så när jag är med henne blir det i stort sett alltid så att jag också äter vegetariskt. Det finns ju faktiskt mycket gott även om huvudet begränsar en i tankarna många gånger tyvärr..
Eller som killen sade i somras när vi skulle laga fläskfilé till min familj och istället skulle använda quornfiléer till syster. "Då lägger jag salami och ost på hennes quorn istället då"... När salami blev vegetariskt vet jag inte..;)

Postat av: Jessan

Dra av flärpen på yoghurten Alexandra!! :)

Svar: Haha, ska man göra det? Ska från och med nu alltid dra av flärpen. ;)
Alexandra

2013-09-13 @ 06:54:38
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0