New in

Vi vann matchen i söndags! På lördag väntar därmed derby och seriefinal då vi möter seriens tvåa, känner redan nu nervositeten komma smygande. Men, det är på lördag det, innan dess är det kanske lite för mycket saker som ska ske.  
 
Vi är på slutspurten med det pågående grupparbetet, med inlämning imorgon och seminarium på fredag. Mycket föreberedelser krävs innan dess, tillsammans med tentaplugget som nu har dragit igång. Och tentaångesten har anlänt. I allt det här ska det också tränas. Eller, ska och ska, var egentligen helt fel uttryckt, det är snarare så att träningen är räddningen dessa dagar. En timmes verklighetsflykt när all stress och press trycks undan för en stund.
 
Igår kväll begav jag mig till gymmet ganska sent, närmare bestämt strax efter 20.00. Det är så lugnt och skönt när klockan närmar sig stängning och de flesta redan har tränat färdigt för dagen. Körde ett 50-reps-pass med övningar för axlar, rygg och triceps. Mellan varje övning gjorde jag ett antal russian twist och en planka - allt för att slippa det dåliga samvetet som uppkommer när jag prioriterar de roliga musklerna framför de mer nödvändiga.
 
Och så idag, valde tisdagen att överraska mig med att visa sig från sin bästa sida! Gårdagen var en riktig måndag med flera mindre positiva besked och allmän oordning. Idag har jag inte bara fått hem mina nya gymskor, utan har också kunnat springa en runda utan att höften beklagade sig alltför mycket. 8,3 kilometer i 5 min/km i mörkret på trottoarer i stan är inte fy skam, även om jag givetvis mycket hellre hade sprungit vid något elljusspår eller liknande men den risken vågar jag faktiskt inte ta när det är mörkt ute. Foten klagar lite som vanligt såhär efteråt, men inte värre än att det är uthärdligt under tiden jag springer. Dessutom har jag nu fått tid på vårdcentralen för att kolla upp den närmare, hoppas att jag kan tjata mig till en röntgen på torsdag...  
 
Imorgon bitti väntar benpass, tillika invigning av mina nya skor och jag känner mig som ett barn på julafton.
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Karin

Sjukt snygga pjuks!! Gött att höften blir bättre med :)

2013-09-18 @ 08:12:06
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Mari

Men jag dör !! Jag vill också ha... sjukt snygga =)

2013-09-18 @ 20:10:42
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Postat av: fight4fit

Först och främst GRATTIS till segern!! :) Sen va skönt att höften äntligen känns lite bättre, hoppas du känner dig helt bra snart. Och sist men inte minst, skorna! Skorna är ju helt underbara! Ha-begär!!! :)

Svar: Jaaa, jag vet. Helt fantastiska skor! Och så grymt stor skillnad att vara "så nära marken" jämfört med mina tidigare klumpiga skor!
Alexandra

2013-09-18 @ 21:50:57
URL: http://www.fight4fit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0