Muskulösa grabbar

Nu är det lunchpaus i pluggandet här hemma. Aldrig känns lägenheten så icke-inbjudande som mitt under pågående tentavecka. Tog en 10 minuter lång promenad runt kvarteret för ett par timmar sedan, fantastiskt skönt att få andas in frisk luft och röra på benen några hundra meter. 
 
 
Efter en lång dag över böckerna igår, begav jag mig till gymmet med främst ryggträning i sikte. Klockan 18.00 en måndagkväll - jag borde förstås vetat bättre. Det var fantastiskt (fruktansvärt) mycket folk och ljudnivån var i skolmatsalsklass. Det blev inget pass som går till historien direkt, har svårt att få till riktigt bra ryggpass. Idag stramar det dock i både skulderblad och mage (får alltid träningsvärk i magen när jag kör i kabelkrossen, måste spänna bålen maximalt för att fixa övningarna där) så lite nytta gjorde det nog trots allt, även om träningsvärken inte är ett mått på det egentligen.
 
Fördelen med att det är mycket folk i rörelse är att det alltid finns någon att studera under vilan mellan de olika seten. Igår föll valet på två grabbar size big. Big som i extremt mycket muskler på överkroppen. Jag nämnde det på twitter igår kväll, men måste ändå skriva några rader om det här. Dessa grabbar har verkligen vansinnigt mycket muskler, men jag undrar vad de ska ha dem till? Missförstå mig inte, man får givetvis träna av rent utseendemässiga skäl, men de där stackars benen då? Tranbenen måste snart rasa ihop av all vikt på överkroppen. Jag imponeras verkligen av muskulösa människor, muskler är coolt, men kan samtidigt inte låta bli att roas av synen. En extremt muskulös kille i 25-årsåldern med en shake i handen, iklädd ett linne så urringat att det inte fyller någon som helst fuktion. Ett brottarlinne med en smal, smal remsa istället för tyg i ryggen som håller ihop det lilla tyget som återstår. Mellan varje set, en snabb titt i spegeln - kanske att bicepsen har vuxit sig lite, lite, lite större...
 
Trots att jag finner dessa män underhållande i viss mån, måste jag återigen understryka att jag imponeras av all tid de måste ha spenderat bland vikterna. Och inte bara tiden vid vikterna! Utan rätt kost och övriga val i livet, kan man omöjligt åstadkomma sådana resultat.
 
Slut på pluggpaus, skolan och föreläsning väntar.
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: fight4fit

Haha, måste ju bara hålla med. Det finns så mycket vältränade överkroppar med pinnben på mitt gym :) Ser lite komiskt ut faktiskt. Lycka till med pluggandet nu! Förresten, vad är det du läser?

Svar: Tack, det behövs kan jag avslöja.... Sista dagen nu, ska bli så skönt att få sen där nedrans tentan gjord! Jag läser företagsekonomi med inriktning mot handeln, just nu är kursen Business Relations. :)
Alexandra

2013-09-25 @ 08:08:21
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Anki

Lycka till med pluggandet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0