Kaviarn och jag

Man (jag) ska aldrig försöka planera träningsveckorna ordentligt. Varje gång jag har en plan, är det någonting som förändrar planen. Den här gången var det höften. På fotbollsträningen i torsdags högg det till i sidan och gjorde sedan ont varje steg jag tog. Det kändes lite, lite bättre på fredagen men löpning var givetvis inte att tänka på, nej, det blev en vilodag. Igår spelade vi match. Det gick över förväntan sett till höften, men desto sämre resultatmässigt. Oavgjort, 1-1 och en fortsatt serieledning med blott en poäng. Efteråt kände jag mig givetvis som 65+ igen, men det tillhör vanligheterna efter matcher. Positivt är att jag idag vaknade utan att känna av höften, tack och lov var det förmodligen något litet som bara ville vila lite.. 
 
Inledde dagen med ett pass på gymmet. Det sista passet i det gula, lilla gymmet med vikter och skivstänger som får byggas och skruvas ihop. 40 minuter kändes lagom idag, hann jobba igenom favoriterna axlar, men även rygg och triceps. Varvade med lite plankan för att bedöva det dåliga samvetet som gnager över den ack så dåliga bålstyrkan. 
 
 
Efter en frukost med kaviar till ägget känner jag mig nu redo att packa inför eftermiddagens tur till östkusten. Kaviarn har varit väldigt efterlängtad, men nu är #sockerfriaugusti slut och det är fritt fram att frossa i denna fantastiska vara på tub. Imorgon drar skolan igång igen och det är dags att återgå till biblioteksrutinerna. Med 4 matcher kvar att spela blir september en riktig pendlingsmånad då jag kommer åka hem varje helg. Känns ändå skönt med en mjukstart, med tanke på att jag är ordentligt hemmakär. 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Aj aj. Skönt att det känns bättre och hoppas du slipper smärtan !!! kram

2013-09-01 @ 20:26:42
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: pilla

Svennes, det ska ju vara Kalles!

2013-09-02 @ 22:01:14
URL: http://pernillabredolt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0