Distanspass innan falafel

Var på besök på Nordic Club igår. Det blev dock ingen träning då det tydligen bara var ett möte. Imorgon ska vi däremot få testa gymmet och se hur det är, ska bli himla kul även om jag nu är tämligen säker på att jag stannar kvar på Friskis. Efter 5 dagar utan löpning (bortsett från matchens alla löpningar) fick det bli en runda istället för styrketräning igår. Höften, eller om det kanske är höftböjaren (?) är lite kinkig och gör sig påmind när jag går och har därför fått vila lite extra. Den senaste tiden har de vanliga distanspassen fått stå tillbaka för mer kvalitativa pass, men igår blev det ett vanligt hederligt distanspass i ett soligt Kalmar. 
 
Till en början var benen otroligt sega och tunga. Märkligt att benen kan vara så tunga efter tre dagar utan någon löpning alls. Efter fem kilometer började känslan komma tillbaka och jag kunde tänka på annat än de väldigt tunga benen. När passet gick mot sitt slut kände jag igen mina ben igen och kunde trycka på lite. Sammanlagt 8,5 kilometer i 4:44 min/km. Efteråt var höften dessvärre mindre nöjd igen. Under tiden jag sprang kändes det inte särskilt mycket, det är konstigt nog värre när jag går. Hrm, vila eller inte vila är frågan idag, det är ju onsdag och obligatoriskt intervallpass. 
 
Sedan var det dags för min vegetariska måltid. Det var riktigt roligt att experimentera med kryddor och kikärter, och resultatet... HUR GOTT SOM HELST! God sallad, laktosfri gräddfil (hehe, kort datum och 1 krona går inte att motstå) och små kryddstarka kikärtsbollar i pitabröd. Både jag och Hannah lovordade dem en lång stund. Det var definitivt inte sista gången det var falafel på menyn i det här hemmet. 
 
 
 
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Men så gott =) Recept ?? :)

Svar: Äntligen går det att svara på kommentarer här. Ett alldeles utsökt falafelrecept dyker upp inom kort. :)
Alexandra

2013-09-04 @ 13:22:53
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Lina

Åh hemmagjord falafel är så gott! :)

2013-09-04 @ 19:25:54
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Karin

Gött pass! Var rädd om höftböjaren så det inte blev värre. Jag kände av min för ett tag sedan med och tog det lugnt med löpningen och tränade lite annat istället eller bara joggade lugnt på flackt underlag när jag sprang. Stretchade extra noggrant och så försvann det efter bara några dagar. Hoppas det gör det för dig med!

Svar: Tack! Gör mitt bästa för att skiten ska försvinna!
Alexandra

2013-09-04 @ 20:44:37
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: fight4fit

Va rädd om dig, inte alls skoj att ha ont! Förra året när jag hade problem med höftböjaren så fick jag veta att problemet satt i knät. Men med lite lugnare träning, stretch och vila så ordna det upp sig rätt så snabbt :) Hoppas i alla fall att du är tillbaka på banan fullt ut snart!!

2013-09-04 @ 21:19:10
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Louise

Ta hand om kropp & höftböjaren!! :0) och ett litet falafel-recept kan tänkas dyka upp här inom kort?? ;0)


Svar: Ett litet recept kan mycket väl dyka upp när man minst anar det... ;)
Alexandra

2013-09-05 @ 06:52:32
URL: http://atasteofmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0