I huvudet på Gunde Svan

I huvudet på Gunde Svan - vilket fantastiskt program! Jag älskar program som har med träning och idrott att göra, och i synnerhet när det är Gunde Svan i huvudrollen. Och Magdalena Forsberg, är även hon en av de där människorna som man bara inte kan låta bli att tycka om. 
 
Med morot- och linsbiffar på tallriken kände jag hur kroppen blev nöjd och glad efter eftermiddagens ganska tunga benpass. I en reklampaus slängde jag även ihop en chokladsås som jag alldeles nyss avnjöt med en rejäl klick vaniljglass. Det ska va gött å leva!
 
 
Det här var en av de bästa vegetariska rätterna jag har lagat hittills. Ingenting slår en riktigt god köttbit, en hamburgare eller en köttfärssås, men det här var faktiskt riktigt gott. Röda linser, morötter, ägg, vitlök, cayennepeppar och en spännande kryddblandning som mor och far köpt på Ölands skördefest.
 
Dagens benpass bestod som vanligt av diverse böj och utfall, men just idag vågade jag mig på lite mer vikt än jag brukar. Det är en speciell känsla att hamna på bänken i omklädningsrummet med så darriga ben att tanken på att cykla de få hundra meterna hem känns som pest och pina. Det är ändå en bra känsla - det ska ju helst vara lite darrigt efter passen. 
 
Tänk att det är fredag imorgon! Var tog den här veckan vägen? Vad helgen har att bjuda på är ännu ovisst, allt jag vet är att den ska börja i tvättstugan och förhoppningvis till viss del också utspela sig i löparskorna. 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Julia

åh va gott det såg ut :)

2013-10-24 @ 23:08:24
URL: http://takethetime.blogg.se/
Postat av: Lina

Såg slutet av programmet igår, vilken fight det blev! :)

Härligt med darriga ben! :)

Ha en fin fredag och helg! :)

2013-10-25 @ 06:13:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Louise

Skit skit skit, jag missade Gunde!!! Tv4play here i come!! :0)

2013-10-25 @ 07:22:13
URL: http://atasteofmylife.blogg.se
Postat av: Rund är också en form!

Jag såg också det. Skidåkare över lag är grymt imponerande tycker jag! Älskar Northug t.ex. Grymt att kunna pressa sig så...! :-)

2013-10-26 @ 19:03:22
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0