Gratis mat

Har just landat i soffan med en stor kopp kaffe och en skiva bröd med smör på (pålägg, vem har råd med det i dessa tider? hehe...). Idag har vi haft en workshop i förhandlingsteknik i skolan. Riktigt roliga och givande övningar som jag definitivt ska ta lärdom av inför mitt framtida arbetsliv. Därefter begav jag och Hannah oss in till stan och ägnade tre timmar åt lite bokföring. Nu har jag ett par timmar här hemma i lägenheten innan det är dags för veckans stora happening för en student med strikt matbudget: gratis hamburgertallrik på Harrys! Med risk att låta som världens snålaste människa måste jag poängtera att jag faktiskt ser fram emot sällskapet med mina klasskompisar lika mycket som hamburgaren. ;)
 
Ingen tid till träning idag, det är alltså vilodag som gäller. Skönt att få vila benen lite samtidigt som det är så svårt att låta bli. När jag ligger i soffan, när det börjar mörkna ute och jag ska ut och springa, då är inte motivationen på topp. Men, när det är vilodag och soffan är det enda alternativet känns den där löprundan som världens bästa grej. Märkligt det där! Om sanningen ska fram så vaknade jag faktiskt med ett litet risp i halsen idag. Absolut inte mycket, men än dock en liten känning som givetvis ska tas på allvar. Vilodagen kom med andra ord ganska lämpligt trots allt...
 
Igår sprang jag däremot en liten sväng. När jag låg där trött i soffan och det var mörkt ute, då var det inte ett dugg kul, precis som jag beskrev tidigare. Men ut kom jag. Och tillbaka till den sköna soffan kom jag. Lite svettigare, lite piggare och lite gladare.
 
Bilden här nedan symboliserar det jag kämpar för just nu. Revansch. Nästa års Göteborgsvarv är vad som är i tankarna under väldigt stor del av alla träningspass. Det är anledningen till att jag genomför de där vansinnigt jobbiga benpassen och de där mindre festliga passen på cykeln på gymmet. Jag vill bygga en stark grund att för kunna springa nedrigt fort. Och få revansch.
  
                       
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Styrka för benen ger resultat!

Svar: Precis vad jag hoppas på! :)
Alexandra

2013-10-23 @ 19:25:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0