Den 80-åriga kroppen

Min kropp alltså, den är verkligen ett kapitel för sig. 

Vi spelade årets sista match i söndags. Sista kvalmatchen till division 1, och förlorade med 4-1. Det finns fortfarande en liten chans till avancemang, men den chansen finns nog tyvärr bara i teorin. Avsluta med en liten stukning av foten för att verkligen sätta punkt för säsongen. Inte alls så illa som det brukar vara dock, gör ont men är inte så svullet som det brukar vara, tack och lov.

I övrigt njöt jag av knappt två dygn hemma, av långpromenader och av att umgås med kompisar jag inte kommer träffa på ett tag framöver. 




Jag vågar knappt skriva något om mitt hälsotillstånd idag. Som mamma sa innan: det låter som att du är betydligt mycket äldre än du är. Igår stramade det i nacken och jag avstod träning och ägnade mig istället åt att slappa i soffan. Idag stod morgongym på programmet - trodde jag ja. Efter att ha vaknat vid varje liten rörelse var det bara att ställa om klockan imorse för att sedan gå upp och konstatera att jag fått nackspärr. Hallå kroppen, vad händer här egentligen?! Alla tankar på träning slopades och även denna tidiga kväll har spenderats i horisontellt läge med nacken i en väldigt stilla position.

Imorgon hoppas jag på att vakna rörlig igen, redo att cykla iväg till gymmet. Kanske lite mer önsketänkande än verkligheten, men vad tusan, hoppet är ju det sista som överger människan!

/A.

Kommentarer
Postat av: Karin

Krya krya, hoppas du blir bättre snart!!

2013-10-15 @ 22:29:55
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: fight4fit

Jag lider verkligen med dig. Det är hemskt när man vill så mycket men kroppen hela tiden sätter käppar i hjulet. Men du kanske helt enkelt måste tillåta dig själv att vila mera, träna lugnare och vara lite mindre "hård" mot din kropp. Vet att det låter förbaskat tråkigt men kanske nödvändigt? Men va vet jag, du känner din kropps bäst själv :) Och kanske är det just ett gympass som behövs ;)

Förövrigt vill jag säga stort tack för din underbara kommentar. Du är alldeles för snäll mot mig :) Det värmde i alla fall och lämnade ett stort leende på mina läppar :)

Svar: Ja det är otroligt frustrerande, men, försöker att vara positiv ändå hur svårt det än är. Nu ikväll är nacken i stort sett återställd i alla fall, alltid något positivt! :) Tack för din peppande kommentar! :)
Alexandra

2013-10-15 @ 23:12:13
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Louise

Ja tycker isf att du e en faaaaantastisk 80-åring!! :0) Krya på sig nu!!!!

Svar: Haha, tack, gör mitt bästa!
Alexandra

2013-10-16 @ 16:43:03
URL: http://atasteofmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0