Vegetarisk lasagne till en kropp som ska växa

Efter ganska många timmar i skolan och en obligatorisk veckohandling var jag mer än redo för gymmet. Innan jag fick lov att bege mig till gymmet slängde jag ihop en vegetarisk lasagne. Jag utgick från två recept och gjorde ett mellanting, och resultatet blev mer än godkänt. Jag börjar få kläm på hur man ska få vegetariska rätter att bli lika goda som kötträtter, det tog ett par månader med två köttfria dagar i veckan, men nu så!
 
Krossade tomater,matlagningsgrädde, morötter, zuccini, lök, vitlök, chili, keso, spenat, lasagneplattor, kryddor och riven ost. Inga konstigheter, bara att steka alla grönsaker, hälla på de krossade tomaterna och grädden och sedan varva den tomatbaserade röran med spenat, keso och lasagneplattor och så toppa med riven ost.
 
Åter till träningen. Körde ett blandat pass för överkroppen:
- ryggresningar
- sittande rodd
- skivstångsrodd
- axellyft åt sidan med hantlar
- axlar/biceps i en övning jag inte kan namnet på
- bänkpress
- russian twist
- slänga-ner-benen-från-bänk
 
Avslutade sedan med 30 minuter på cykeln, tills personalen kom och sjasade ut mig och de övriga med vilt gestikulerande och ett bestämt "Vi stänger faktiskt klockan nio!"
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag blirnimponerad av dina vegetariska skills. Jag är verkligen skickas på det men borde försöka lära mig!

2013-11-11 @ 22:01:29
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Julia

Gud va gott det såg ut då! :) mums!

2013-11-12 @ 14:42:40
URL: http://takethetime.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, det där ser himla gott ut. Nästan så att jag blir hungrig igen. Lasagne är ju dessutom bästa matlådematen, finns väl inget annat som gör sig så bra i matlåda?

Haha, det är klassiker. Vi stänger faktiskt... Musiken stängs av, lyset slocknar... haha. Härligt pass, nu blev jag sugen på att träna mera! :)

Sv. Jag vet! Tänk, snart är jag klar :D Bara presentation på skolan (och opponering på annat exjobb) kvar, sen är jag färdig. Galet. Galet bra tillomed :D

Ja, visst är det lustigt med det där man kallar hemma. Nu när jag bor hos mamma i Södertälje så är ju hennes hem mitt hem också, fastän hemma är Gävle. Men sen finns ju även Katrineholm, där jag är uppväxt, vilket också blir "att åka hem till Katrineholm". Fastän jag inte bott där på snart 10 år. Lustigt hur det kan vara :)

2013-11-12 @ 21:58:51
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Julia

haha jag håller med! så många gör bara för att andra gör, utan att tänka på vad de innehåller... jag tycker i alla fall att man ska veta sånna saker, sen får man göra som man vill :) men kaffe är inte samma sak ;)

2013-11-12 @ 22:02:06
URL: http://takethetime.blogg.se/
Postat av: fight4fit

Mums! Ser verkligen riktigt jättegott ut! Sen har jag svårt att känna mig mätt när jag inte får nått köttigt i. Men det kan nog vara lite av en vanesak :)

2013-11-13 @ 23:24:00
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Carolin

Åh det lät ju riktigt gott! Funderar starkt på att prova det ikväll!
Lasagne är ju en rätt som man varierar alldeles för sällan, den går ju göra på så många olika vis! Kycklinglasagne provade jag för ett tag sen och det var supergott!

2013-12-01 @ 10:37:55
URL: http://carrolite.bligg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0