Träningsblogg goes matblogg

Med ett matintresse som blir allt större och ett förbättrat vegetariskt kunnande får maten ägnas ett och annat inlägg här i bloggen. Främst för min egen del, då jag kan gå tillbaka i arkivet och leta reda på de gamla vegetariska godingarna. Att jag nu faktiskt ofta tycker att vegetariskt är lika gott som kött är väldigt märkligt. Jag är ju en köttätare av stora mått! Hur som helst, gårdagens rödbetsbiffar som avnjöts efter många timmars plugg samt en sväng på gymmet smakade fint. Till och med såsen blev god, och det är inte ofta brunsås (dock inte en klassisk sådan) blir särskilt god i mitt kök. Plötsligt händer det...
 
 
Nu tänker jag unna mig en halvtimme i soffan innan jag svirar om till löpkläderna och tar de första löpstegen sedan måndagens besök hos kiropraktorn. Håller tummar och tår och lite till för att det inte ska kännas någonting alls i varken ländrygg, höft, fot eller övriga kroppsdelar. Är framför allt spänd på att se hur höften kommer kännas. Jag känner hur jag verkligen vill träna målinriktat nu, känner att jag är trött på att träna vad jag känner för utan att ha ett specifikt mål. Trött på att träna på känsla, trött på mellanmjölk. Kom igen kroppen, work with me, please!
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Rödbetsbiffar är kalasgott! :)

Svar: Verkligen en otippat god rätt! :)
Alexandra

2013-11-21 @ 20:04:28
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: pilla

Hoppas passet gick bra! Mitt gick faktiskt finfint!

2013-11-21 @ 21:16:52
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: fight4fit

Låter och ser rätt så fantastiskt gott ut du!

2013-11-21 @ 21:50:22
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Spännande m veggie
Hur gör du med spannmål och mejeriprodukter?

Svar: Jag är verkligen INTE vegetarian! Har bara två vegetariska dagar i veckan som utmaning fram till jul, men har lärt mig tycka om vegetarisk mat på ett sätt jag inte gjorde innan. Jag kommer inte överge kött i första taget! :)
Alexandra

2013-11-22 @ 21:32:27
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0