Skvätt

Med otroligt mycket att göra i skolan blir träningen extra välbehövlig. Som en flykt från verkligheten där det mesta fokuserar på ledarskap och konsumentbeteenden just för tillfället. Dessvärre kommer i princip alla dagar fram till jul vara lika intensiva, men jag antar att det bara är att gilla läget och inse att det är dags att verkligen göra skäl för studiebidraget! 
 
Så, åter till verklighetsflykten. I tisdags var jag på en nedrigt rolig fotbollsträning. Var måttlig inspirerad efter en lång dag med metodföreläsningar och dessutom spöregn. Blotta tanken på att cykla 4 kilometer för att komma till träningen gjorde att soffan kändes extra lockande. Lyckligtvis lyckade jag övervinna min stora längtan efter soffan och som alltid annars förvandlades omotivationen till motivation så fort lungorna fylldes med frisk luft.
 
Igår kom jag innanför dörren vid 18-tiden och cyklade sedan iväg till simhallen med Linda. Det är sällan jag ångrar ett träningpass, men gårdagens extrema trängsel i vattnet gjorde mig mest irriterad. Efter mycket om och men och x antal sparkar var vi lite olydiga och bytte till en bana som egentligen inte fick tillträdas, men att betala för att trängas med 15 andra personer på en bana är helt orimligt och i synnerhet när hälften mest låg och flöt lite. Lyckan varade dock inte särskilt länge. Efter uppskattningsvis 5 minuter blev vi totala nedskvätta av ett gäng som tränade fjärilsim på banan bredvid. Det kan omöjligt vara meningen att man ska skvätta så otroligt mycket?! Jag har då alltid trott att man ska glida fram genom vattnet. Hehe, säger jag som knappt kan simma bröstsim ordentligt. 
 
Sedan... Bonde söker fru, såklart! Baktrenden fortsätter och vi har fått en onsdagstradition vi sent kommer bryta. Igår stod Sverigekaka på menyn och jag antar att ett tomt fat innebär att den fick ett gott betyg.
 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Oj vad du simmar!!

2013-11-15 @ 06:59:34
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, visst är träningen viktig när man har mycket att göra. Man behöver den för att ladda om batteriet liksom. :)

Haha, och som gammal simmare. Det är nästintill omöjligt att inte skvätta när man simmar fjärilsim. Men, ju bättre man blir på det, desto mindre skvätter det. Men det är aldrig stänkfritt ;)

Trevlig helg!
Kram

2013-11-15 @ 09:32:30
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0