Märkliga måndag

Klockan är nu 21.45 och morgondagens matlåda har just skjutsats in i ugnen samtidigt som en tallrik yoghurt har ätits. En sådan där kväll när jag, trots ett pass på gymmet, inte är särskilt hungrig. 
 
Det har varit en märklig dag idag, har pendlat mellan hopp och förtvivlan mest hela dagen. Det började med att jag fick beställa bärgning till bilen som efter ett snabbt stopp på Max i lördags kväll vägrade starta. Min lilla bil, som känns som så mycket mer än bara en bil. Efter att ha tittat längtansfullt efter bilen fortsatte jag till biblioteket där vi spenderade några mindre effektiva timmar. Vissa dagar är det helt enkelt väldigt svårt att få särskilt mycket gjort. 
 
En fältstudie inne i stan och så ringde telefonen. Jag ska på intervju till ett extrajobb imorgon. Håller tummar och tår, men vågar inte hoppas på för mycket, det är ju alltid dumt med alltför stora förhoppningar. Cyklar hem och så ringer telefonen, igen. Verkstan har kollat igenom bilen och det var fel på både tändningslåset och startmotorn. Mitt mod sjönk åter i botten. Men sen, säger den fantastiskt trevlige mannen att han fått tag i begagnade delar som inte kostar skjortan och jag får tillbaka bilen i slutet av veckan!
 
Sedan iväg till affären i bitande kyla, cyklandes. Helt otroligt att det kan vara så kallt med så få minusgrader, men just nu är det verkligen ruggigt ute! Kom åter hem, bytte om och cyklade iväg till gymmet för att hinna med ett pass innan de stänger för dagen. Och så nu, på plats i soffan. En lång och märklig dag som slutade väldigt mycket bättre än vad jag kunde ana i början av dagen. På gymmet körde jag biceps, triceps, bröst och axlar. Ett bra pass med bra energi passet igenom. Måste varit pepparkaksmuffinsen och chailatten jag lyxade till med tidigare idag som gjorde det.
 
                         
                        En glad och lite lätt stirrig tjej i ett folktomt omklädningsrum.
 
/A.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Lycka till på intervjun!! håller tummarna!!

2013-11-26 @ 08:19:35
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Heidi

Håller tummarna för extraknäcket!
Håller själv på att söka deltidsjobb nu på sidan av mina studier så vet hur det känns att gå omkring och vänta på samtal och besked.

2013-11-26 @ 09:13:47
URL: http://heianbeian.blogspot.com
Postat av: Anki

Låter som en händelserik vecka. Jag håller tummarna för jobbet!

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Hur gick det?

2013-11-26 @ 20:39:23
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0