En finare fredag

Först och främst: Vinterstudion, detta fantastiska program. Och sovmorgon, detta fantastiska fenomen. Koppla samma de två och min morgon är beskriven i ord. 
 
Gårdagen blev en himla bra dag, en klassisk fredag som spenderades precis som den ska spenderas. Efter en relativt kort dag på biblioteket cyklade jag hem och sedan iväg till gymmet. Det är något speciellt med att gymma på just fredagar. Mer glädje och mer avslappnade människor jämfört med en måndagkväll.  
 
Jag valde att fokusera på benen, och körde ett pass med några av mina personliga benfavoriter. Jag får sällan brutal träningsvärk i benen numera, antingen har kroppen vant sig lite efter ett benpass i veckan under ganska lång tid, eller så kör jag inte hårt nog. Med eller utan träningsvärk - trött blev jag. 
 
- Draken 
- Utfall med hantlar
- Sumo-squats 
- Sittande benpress
- Liggande benpress 
 
Ganska få övningar men med många repetitioner och set med fokus på att verkligen få kontakt med de rätta musklerna. Den sittande benpressen körde jag med ett ben i taget i den bromsande fasen, där fick verkligen framsida lår bekänna färg. 
 
Avslutade med de sedvanliga övningarna för rygg och höft. Höften kändes dessvärre av lite igår efter torsdagens lugna 6,5 kilometer, men skam den som ger sig. Jag ska vara helt skadefri inom kort. 
 
 
Fredagkvällen fortsatte sedan med god mat, glass, Idol och film i soffan med tre härliga filurer. En riktig fredag. 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

=) håller med, Vinterstudion. Oj oj så jag älskar den =)

2013-11-23 @ 13:58:10
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Postat av: Lina

Härlig fredagkväll och mysig lördagmorgon! :)

Pistols får mina ben att göra ont dagen efter även knäböj med hopp, suger rejält i benen :)

Ha en skön lördagkväll!

2013-11-23 @ 18:08:43
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: fight4fit

Ohh, glass! Dregglar så det rinner floder här just nu!!

2013-11-24 @ 21:50:59
URL: http://www.fight4fit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0