Det vankas helg

Helgmorgon. Frukost framför tvn. Till min stora förtvivlan slut på kaffe så fick nöja mig med thé istället. De är nedriga de där i-landsproblemen. 
 
En helg där flera saker ska hinnas med. Jag tänkte hinna läsa ett gäng sidor kurslitteratur som jag inte hunnit med i veckan och bokföra några timmar. Förutom dessa mindre festliga helgaktiviteter tänkte jag hinna med julmarknaden på slottet, någon form av bakning med saffran, en fotbollsträning och en löprunda alternativt en sväng till simhallen. Två lediga dagar som kommer vara över innan man hinner blinka, precis som vanligt.
 
Innan fredagkvällen tog vid med hamburgare och film cyklade jag iväg till gymmet. Inget pass som går till historien som det bästa någonsin, men vissa pass fyller ändå sin funktion rent mentalt. En timme på gymmet en fredagkväll får veckans stress att försvinna samtidigt som helgkänslan infinner sig. Testade att göra chins (eller vad de nu ska kallas när handflatorna är mot kroppen) och lyckades göra ett antal korrekta sådana, utan att dingla med benen och i helt utsträckt läge mellan varje. En kul känsla att kunna lyfta den egna kroppen!
 
        
 
Med de här halvtaskiga bilderna ska jag nu återgå till Vinterstudion och kurslitteraturen, trevlig helg!
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Gött med chins
Älskar känslan att hantera min kropp
Det här dygnet springs det en mil var sjätte timme
Laddar nu för pass fyra
Iiiiiiihhh

Svar: Det är en nedrigt häftig utmaning det där! Snart dags för sista milen, kör hårt!!
Alexandra

2013-11-30 @ 14:51:59
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0