Det är november!

IDAG ÄR DET DEN FÖRSTA NOVEMBER!!!
 
Idag ska kylen och frysen åter fyllas upp och jag kan summera en oktober där 800 kronor har spenderats på mat. Det som återstår på oktobers matkonto är en krona. Jag försökte köpa en bit center för min allra sista slant men upptäckte till min stora besvikelse att bara själva påsen kostar en krona. 
 
Det har varit en tuffare utmaning än jag trodde. Jag har under månaden som gått lagt största delen av pengarna på mejeriprodukter och grönsaker. De sista två veckorna har grönsakerna inte getts lika stort utrymme i budgeten och särskilt inte nu i veckan när 25 kronor återstod. Kött har i pincip inte inhandlats alls, sammanlagt en falukorv och en förpackning kycklingfilé. I övrigt har de röda linserna fått stå för basen i köket. 
 
Jag har givetvis haft en del i frysen, men inte alls så mycket som övriga utmaningsdeltagare. Jag passade på att frosta ur frysen igår då endast fyra saker fanns kvar bland all is: en matlåda linsgryta, en förpackning persilja, en förpackning dill samt ytterst lite wokgrönsaker. 
 
I kylskåpet finns: ketchup, senap, chilisås, röd currypasta, pesto, olja, bregott, flytande smör, tomatpuré, soja, en liten slatt äppelmos och ett par potatisar. That's it.
 
Jag och Jossan klarade båda av att leva på 800 kronor och ska iväg till affären snarast möjligt. Hannah och Linda däremot, kastade in handduken i måndags. Två vinnare, två förlorare. Och givetvis kommer detta påpekas vid varje lämpligt tillfälle.
 
Det kommer dröja länge innan jag går med på en liknande utmaning igen. Den dagen det händer ska jag definitivt passa på att ha en godisfri månad samtidigt, för så otroligt irriterande det har varit att veta att jag nu i veckan inte kunde köpa ägg på grund av att jag köpte en hel del godis de första veckorna när pengar fortfarande fanns att tillgå. Idag däremot, ska både ägg och godis inhandlas. Innan dess ska jag iväg till sjukhuset och röntga foten. 
 
Allt jag vill ha just nu är en tallrik som liknar den här nedan. Det ska definitivt ordnas innan kvällen är slut.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Vilken bra utmaning ändå, viktigt !!! bra jobbat...

2013-11-01 @ 19:15:17
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Postat av: Rebecca

Goood mat!

2013-11-04 @ 11:23:52
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se
Postat av: Sanna J Bizzozero

Åh vad gott det ser ut!

2013-11-12 @ 20:30:19
URL: http://www.ssannabizzozero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0