Kvartsmaran avklarad

Det började bli jobbigt redan vid fem kilometer. Tror nästan att det var en större utmaning för psyket än för kroppen. I mål på plats nummer 8 av 54 startande kvinnor, på 47,04. Mitt livs första kvartsmaraton är därmed avklarat! Just nu grämer jag mig dock över att jag inte sprang liiiite fortare, då den som vann sprang på 45,22, vilket betyder att bara en minut snabbare hade resulterat i att jag hade kunnat plocka ett antal placeringar. Men strunt samma, det var ju faktiskt mest en kul grej och ett bra träningspass inför Göteborgsvarvet. 
 
47,04 ger ett snitt på 4,28 min/km. En tid som jag är ganska nöjd med i nuläget, men som ska förbättras rejält framöver. Några minuter borde lite kvalitetsträning med intervaller och snabbdistans kunna ordna. Nu är det slutjoggat!

Löpfrisyr och osminkat är inte det bästa för utseendets skull, men ibland måste det praktiska få vinna över fåfängan... Vi var taggade och välmatchade inför loppet iaf, snygga eller ej. ;)
 
 
Avslutade med en glass i solen. Årets första kulglass smakade extra bra efter 10,5 svettiga kilometer...
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Woohoo. Grymt bra ju !! Superbra tid :)

2013-05-05 @ 08:35:25
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Karin

Wohoo!! Fan vad grym du är! Sommarsäsongen kommer bli spännande :)

Svar: Ah men tack hörru! Det ska bli spännande att se hur mycket jag kan mygla på fotbollsträningarna för att hålla benen fräscha till löpningen. ;)
Alexandra

2013-05-05 @ 21:55:59
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Anna

Du är grym! Vilket lopp du gjorde!

2013-05-05 @ 23:06:06
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0