Tjockmatta till förbannelse

Ni vet känslan av att vilja ta ut sig till max? Känslan av att komma kunna ge järnet? Och sen finns bara inte kraften där....

Så var det i torsdags. Började dagen med ett väldigt bra pass på gymmet, DÅ fanns kraften där och jag kunde köra på riktigt hårt. Gick därifrån med rejält möra armar. Skulle sedan träna fotboll på kvällen, men det blev på grund av vädret ersatt av styrketräning istället. Okej, styrka igen, gött, kände jag, och var taggad inför ett hårt pass...

...och nog blev det hårt alltid. Stationer med 1,5 minut på varje station, utan vila emellan, tre varv. Efter höga knän på tjockmatta, fällkniven, klättring i rep, dips, armhävningar, djupa benböj, ytterligare en tjockmatta, löpning mellan två koner och en annan sinnessjukt jobbig övning för armarna var jag helt slut. OCH DÅ VAR DET TVÅ VARV KVAR!!

Jag var helt utan kraft i kroppen, kände mig svimfärdig och förbannade de orimligt långa intervallerna. Efter sammanlagt 9 minuter på tjockmattan skrek benen och mjölksyran sprutade. Och då byttes en av de enklare stationerna ut mot burpees.

En bra genomkörare, men utan kraft i kroppen. Kraschade i soffan och stannade där resten av kvällen. Vid nästa pass av liknande karaktär skulle jag hemskt gärna vilja ha en kropp som vill lika mycket som huvudet. Men kul var det - efteråt.

Nu, på ett tåg. Idag är årets andra träningsmatch på programmet. Grymt sugen på att spela och försöka rätta till det som inte riktigt fungerade förra matchen.
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Ja, den där känslan är märklig. Man vill, men kroppen gör inte detsamma. Men grymt av dig ändå. Hoppas matchen går bra =)

2013-03-23 @ 10:15:46
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: pilla

Hoppas matchen gick strålande!

2013-03-24 @ 20:51:22
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Anna

Jag hade varit död efter två stationer. Sjukt långa intervaller :/ hur gick matchen?

2013-03-24 @ 21:17:17
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0