Seg i kroppen

 
En hel vecka utan plugg, då borde man väl ha mycket tid att blogga och mycket att skriva om?

Jag går omkring här hemma i mina träningskläder, dricker kaffe, kollar på tv, går promenader och njuter av att få gå på skogsvägar istället för på trottoarer i stan.
 
 
I tisdags blev det faktiskt långpass! Känner mig inte helt hundra i kroppen, men det är samtidigt ingenting som bryter ut, så jag tränar på ungefär som vanligt ändå. Redan efter ett par kilometer kände jag hur otroligt segt det skulle bli. Inget som helst klipp i steget och fick kämpa för varje steg. Övervägde att avbryta passet och återvända hem, men bestämde mig ändå för att köra på. Fick ihop 17 kilometer á 5,14 min/km.

Sedan väntade ett besök hos kiropraktorn i onsdags. Blev ordinerad vila veckan ut (meeeen, det GÅR ju bara inte när jag är ledig hela dagarna). Vilade dock i onsdags och stod bredvid och frös under fotbollsträningen. Otroligt surt att inte få träna fotboll när jag faktiskt kan! Men, men. En kort runda i löpskorna igår, sedan en eftermiddag med jobb. Här, en bild från träning, på min kära Malin.


Och så idag, långfredagen. Vaknade med bankande huvudvärk, som jag hoppas går över inom kort. Planen är att bege mig till gymmet någon gång i eftermiddag. Motionscykel var det enda kiropraktorn kunde godkänna, så det får kanske bli det idag. Inte det allra roligaste, men är det långfredag ska man väl lida lite också?

/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Aj aj, varför ordinerad vila ?! Något som hänt ?!

Svar: Är sned i mitt bäcken, så behöver egentligen vila för att det inte ska bli lika snett direkt igen. Inget allvarligt med andra ord! :)
Alexandra

2013-03-29 @ 12:33:50
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

SV. Ah okej... Hoppas du kan vara på banan på riktigt snart igen =) kram

2013-03-30 @ 09:21:56
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0