En bullens med bröd, tack.

När Friskis&Svettis ganska välutrustade gym byts ut mot fotbollsföreningens (typ) lilla styrketräningslokal under tre månader, gäller det att tänka om. Att det är liten yta spelar ingen större roll, svårare är det dock med det något begränsade utbudet av fria vikter. Lite extra tid går åt till att lassa på skivstängerna och hantlarna med de rätta vikterna, men när de väl är på plats är det bara att köra.
 
Idag blev det ett pass för främst rygg och armar. Svetten rann och musklerna brann. Ska verkligen hålla fast vid rutinerna jag har haft nu under det senaste året med styrketräning minst två gånger i veckan. Två gånger i veckan är ett måste, oavsett hur fint väder det är och hur mycket löpningen lockar. Löpningen ska givetvis få sin beskärda del, jag ska defintivt utnyttja de ljumna sommarkvällarna och de tidiga morgnarna när solen nyss gått upp, men styrketräningen ska inte glömmas bort. 
 
Efter kvällens pass förflyttade jag mig cirka 100 meter och kollade på herrarnas match. Eftersom vi tillhör flera föreningar, finns det flera herrlagsmatcher att kolla på. Hur inne vi var i spelet är en annan femma. Ibland är det mest en ursäkt för att få äta en bullens med bröd och snacka skit i ett par timmar. Trevligt var det i alla fall, oavsett syftet med fotbollstittandet. 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med dig. Styrkan vill man få med som träning. Den har blivit väldigt viktig för mig. Det är nog de sista jag trodde jag skulle gilla samt behöva. Har tyvärr tappat den lite nu när jag varit nere i en svacka, men efter triathlonet ska den in på schemat igen :) gick alltid på fotboll förr, då va bullens ett måste. Nu äter jag tyvärr inte korv längre. Har förätit mig :/ kram

2013-06-13 @ 15:03:43
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0