Soliga 15

Att få sitta i solen på altanen klockan 9.30 en söndagmorgon och riktigt känna hur solen bränner på armen samtidigt som jag skriver, känns så fantastiskt härligt. Men en tallrik fil/yoghurt/keso/müsli/nötter framför mig och en kopp kaffe på armstödet. Älskade sommar, vad jag tycker om dig!
 
 
 
Efter 13 arbetsdagar i rad (om än en kort sådan i torsdags när jag åkte iväg till Öland) är det extra härligt att få njuta av solen från tidig morgon idag. Imorgon och hela veckan som kommer väntas strålande solsken, och jag jobbar 8.30-18/19.00 varje dag. Soldyrkare som jag är, känns det liiite jobbigt, men samtidigt ändå helt okej då jag trivs som fisken i vattnet i den lilla lanthandeln.
 
Trots arbetsdagar som sträcker sig över alla "effektiva soltimmar" finns kvällarna kvar att utnyttja. Och vilka kvällar sen! Igår gav jag mig iväg på min favoritsträcka på grusvägarna här hemma, medan solen fortfarande värmde, iklädd endast sport-bh och korta tights. Favoritsträckan är 2,5 kilometer med lätt sluttning uppför, följt av en vändpunkt och så ganska självklara 2,5 kilometer med lätt sluttning nedför. 3 gånger fram och tillbaka ger en sträcka på 15 kilometer. Tanken var att försöka hålla ett riktigt lågt tempo med tanke på min mycket envisa förkylning som när jag minst anar det väljer att visa sig igen. Jag ställde in ett alarm på klockan som skulle varna varje gång jag låg i ett högre tempo än 5.30/km. I 5 kilometer låg jag i det där låga tempot, men det blev lite för jobbigt. Mindre jobbigt blev det när jag stängde av alarmfunktionen och lät kroppen jobba på i valfritt tempo. Sammanlagt 15 kilometer i 5.20 min/km.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

:) Härligt. Vilken morgon !!!

2013-07-21 @ 10:25:10
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Heidi

Har samma dilemma denna sommar, jobbar oftast 11:30-19:30, så man hinner inte njuta så mycket av sommaren. Tur att söndagarna finns, då kan man dricka sitt kaffe i lugn och ro på balkongen.

2013-07-25 @ 15:29:09
URL: http://heianbeian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0