När klantigheten kommer på besök

En gång klantig, alltid klantig. 
 
Fick för mig att åka rullskidor i måndags efter jobbet. Solen sken fortfarande trots att klockan passerat åtta och livet kändes fint. Några stapplande första meter, men efter ett tag släppte det och jag kände att jag hade kraft i stakningen. Efter 31 minuter händer det. Av någon utgrundlig anledning tappar jag balansen och ligger där på asfalten. Känner mig som en gammal tant och har i efterhand skrattat gott åt hur jag betedde mig. Med stavar och skiddor om vartannat säger jag högt för mig själv: Aj, aj, aj, aj, aj, oj, oj, oj, Alexandra, nu reser vi oss upp sakta och försiktigt, aj, aj, aj...
 
Lite skrapsår och blåmärken och ett svullet knä som gjorde rejält ont igår men som idag verkar ha övergått till att bara vara lite blått och stelt. En enorm lättnad, är så vansinnigt rädd för att få ont i knäna. 
 
 
Bättre lycka nästa gång, då med både armbågsskydd och knäskydd!
 
Igår och idag startade dagen strax innan 06.00. Igår fick ben och rumpa sig en omgång och idag körde jag ett pass för överkroppen. Övningar med 50 reps på varje övning var dagens upplägg. En bra start på dagen innan ytterligare en heldag på jobbet.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Louise

Blä, vilken läskig åktur!!!! :0(
Jag som funderade på att köpa mig ett par rullisar, men nu vet'i tusan!! :0)

Krya på kroppen!

2013-07-24 @ 14:31:40
URL: http://atasteofmylife.blogg.se
Postat av: Anna

AJ :/ ser inte bra ut. Kramar

2013-07-24 @ 23:23:50
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Alexandra

Ungefär lika bra på rullskidor som mig då.. ja fy jag var helt galen sommaren 2011, 10 mil +-, Lidingömånaden sprang jag totalt 43 mil. Men så fick jag sjuka problem med slemsäckarna i knäna så lite för mycket kan man nog säga att det var ! ska du springa Kalmar stadslopp?

Svar: Nej, tyvärr inte som det ser ut nu, jag jobbar på "hemmaplan" alltså hem-hemma och inte i Kalmar. Ska du?? :)
Alexandra

2013-07-25 @ 09:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0