Protein och skidåkning

Mycket flängande fram och tillbaka de senaste dagarna. Åkte hem i torsdags för att jobba ett par dagar och passade även på att spela lite fotboll i snön på en konstgräsplan. Åkte tillbaka efter jobbet igår och är nu på plats i min lilla lägenhet.
 
Snön har åter kommit till stan, så i förmiddags blev det en runda till Nybro för att testa spåren där. På grund av viss tidspress blev det bara drygt en mil, men det är i alla fall bättre än ingenting - och lär kännas i axlarna imorgon. Stakåkningen går ganska bra, men att diagonala är verkligen inte min grej. Så frusterande att jag inte kan få kläm på det, jag springer bara fram på något lustigt sätt. Ur min synvinkel mindre lustigt givetvis, men jag kan tänka mig att det är ganska underhållande att titta på.
 
 
Fick sedan besök av Hannah. På programmet stod tentaplugg, och det blev det också. Eftermiddagen och kvällen har haft vissa inslag av prat, mat och film, men det får vara okej när det är den stora vilodagen. Vi hann även med att testa det nya proteinpulvret som beställdes i förra veckan. Konstateras kan att det var otroligt mäktigt och att det inte riktigt var så likt chokladpudding som alla så glatt skrivit i diverse forum. ;) Det känns dock som ett bra alternativ till en macka i farten i stressen mellan skola och träning.
 
 
Till veckan blir det fullt fokus på plugg inför fredagens skräck-tenta. Tänkte även hinna med lite fotboll, lite löpning, lite styrka och lite skidåkning. Tur att jag, vis av erfarenhet, redan på förhand vet att det knappast aldrig blir riktigt som planerat när jag är i farten...
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Ett tips för diagonalåkningen. Åk mycket utan stavar, det gör jättemycket!

Svar: Jag har hört fler säga det - är nog helt enkelt dags att ta tag u den saken!
Alexandra

Postat av: Annika

Det finns jättebra instruktionsfilmer på nätet för skidåkning. Sen är det bara att ge sig ut och tänka att man är Charlotte Kalla och nöta på. Lycka till! Äter fortfarande glatt havregrynsgröt till frukost, vilket känns jättebra - tack för inspirationen.

Svar: Tack! Ska genast ägna mig åt att kolla på filmer och försöka bli lite klokare. I stakningen är jag redan Kalla, givetvis, får se till att bli det i diagonalen också. ;)
Alexandra

2013-01-15 @ 21:37:11
URL: http://mittandraliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0