Årets första kilometer

Efter en dag med lite jobb och ett väldigt trevligt besök hos förra arbetskompisen Carro och hennes überhärliga lilla son, tog det en och en halv timme efter att jag fått på mig träningskläderna tills dess att jag lyckats förflytta mig från köksbordet ut i "kylan". Underligt att det ska vara så segt att komma ut ibland.
 
Inte särskilt jobbigt, men inte heller särskilt roligt. Att springa där det finns belysning är ju ett måste för min del, vilket betydde att det blev ett antal vändor fram och tillbaka på en 400 meter lång raksträcka. 6,55 km á 5:21 och nu sitter jag här och för över rundan till datorn. Årets första kilometer. 
 
Sviterna från ett dansgolv...
 
Kvällens utmaning var att undvika vänstersvängar i alla vändningar, eftersom foten inte riktigt är återställd än. Rakt fram är inga problem, men vid svängar säger fotknölen ifrån. Spelade fotboll igår utan några större problem, men efteråt värkte det lite i den. Känns lite oroande inför den kommande skidåkningen, men eftersom jag kan springa ganska obehindrat med den borde det inte vara någon större fara.
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0